Een volledige rebranding in huisstijl en website
klantproject
Hi Delta is een netwerkorganisatie met ruim 100 leden en ruimte voor meer. Ze koppelen maakbedrijven en toeleveranciers, kennisinstellingen, opleiders en overheden in de technologische sector in Zuid-Holland aan elkaar, zodat die kunnen delen in kennis, duurzaamheidsontwikkelingen en zelfs personeel.
We gingen met Eline Nieuwenhuijzen -Event- en Officemanager bij Hi Delta- in gesprek over het project.
De opdracht
De rebranding was al gedaan met een andere partij, maar met het doorvoeren ervan kon Buro Staal goed helpen. Rosanne was onder andere aanwezig bij een sessie om de kernbelofte te bepalen.
De samenwerking beviel ze zo goed, dat er steeds meer taken bijkwamen. Buro Staal heeft de nieuwe website gemaakt, maar daarnaast ook het huisstijlhandboek, de visitekaartjes, de e-mailhandtekening, roll-up banners, alles wat er maar nodig bleek tijdens het proces. Rosanne was ook mede-projectmanager, iets waar Eline heel blij mee was.
“Het was heel fijn om met Rosanne samen te werken aan dit project. Ze is heel praktisch en hield goed in de gaten wat er nog moest gebeuren. Met behulp van Asana hielden we alles bij. Wij zijn fan!”
Eline Nieuwenhuijzen
De situatie
In de zomer van 2020 verliep het onderhoudscontract voor de oude website. Dit was de aanleiding om contact op te nemen met Rosanne. Buro Staal nam het onderhoud over en maakte een aantal aanpassingen aan de site.
Het gevoel bij Buro Staal was zo goed, zegt Eline, dat er eind 2021 ook een offerte voor het doorvoeren van de rebranding werd gevraagd.
Holland Instrumentation wilde namelijk een nieuwe naam voor een bredere doelgroep. Dit werd Hi Delta. En daar hoorde een hele nieuwe uitstraling én een professionaliseringsslag bij. Met de oude website konden ze ook niet veel, dus het werd tijd voor een nieuwe!
het doel
Hi Delta was echt klaar voor een grote professionaliseringsslag. Zo kan Hi Delta bijdragen aan het behalen van de ambities van de Actie Agenda. En kunnen ze hun eigen evenementen, zoals ZIE Hi Delta, een beter podium geven.
DE aanpak
Als we Hi Delta vragen naar de aanpak van Buro Staal van dit project horen we vooral het woord “praktisch”. We werken lekker door, geven aan wanneer er ergens tijd voor is, werken met Asana – waar Hi Delta nu ook fan van is – en leggen alle afspraken goed vast.
“Rosanne is heel praktisch, reageert snel, zegt eerlijk wanneer ze tijd heeft. De meetings waren heel praktisch ingericht en ze kwamen alle afspraken keurig netjes na. We hebben niets dan goeds te zeggen!
“Rosanne’s praktische aanpak beviel ons waarschijnlijk het meest aan de hele samenwerking. Het tempo bleef erin. Buro Staal is creatief, praktisch en reageert snel met lekker korte lijnen.”
HET resultaat
De rebranding werd gelanceerd tijdens een event bij West End Machinefabriek, een prachtig voorbeeld van de doelgroep van Hi Delta. Rosanne was ook betrokken en aanwezig bij het lanceringsevent.
Hoewel het voor veel mensen nog een nieuwe naam en uitstraling was en is, zijn de werknemers bij Hi Delta zelf al helemaal gewend. Ze zijn ontzettend blij met het resultaat en het professionele gevoel. Het voelt allemaal lekker fris en minder formeel.
De website toont altijd een actuele evenementenkalender, leden hebben allemaal een eigen pagina en er is meer ruimte voor projecten, innovatieverhalen en nieuwsberichten. Daarnaast kunnen potentiële leden voor Hi Delta en Young Hi Delta zich nu online inschrijven en gaat het aanmelden voor evenementen binnenkort ook via de website. Hierdoor automatiseert de website een hoop werk dat voorheen handmatig werd gedaan.
Voorlopig kunnen ze hier zeker nog mee vooruit en is er genoeg ruimte om verder te groeien.