klantproject Upsmart
Een website van kop tot staart
Mark Kranenburg begon in 2016 met Upsmart om bedrijven slimmer te laten werken met online tooling. Al snel kwam de focus geheel op Pipedrive als tool te liggen. “Ik koos voor Pipedrive, omdat ik merk dat ik het leuker vind om in 1 ding de allerbeste te zijn,” vertelt Mark. “Wij begeleiden de strategie, implementatie en overstap. Ik werk ook graag met andere bedrijven die in 1 ding het allerbeste zijn, zoals Buro Staal.”
De opdracht
“In eerste instantie was ik op zoek naar een marketingbureau dat alles kan,” vertelt Mark. “Maar het is heel lastig zo’n bureau te vinden dat ook de juiste kennis en ervaring heeft. Een klik miste ook steeds.”
“Toen dacht ik, weet je, ik laat liever de site bouwen door een specifiek bureau dat daar goed in is. Veel marketingbureaus zeggen namelijk dat ze overal goed in zijn, maar doen websites er dan een beetje bij. Ik ben zelf ook specialist, dus wilde dat liever. Een freelancer vond ik toch niet passen. Buro Staal wel. Dat zijn ook een stuk of 6 specialisten bij elkaar, net als wij.”

“Buro Staal is een groep van WordPress-specialisten waarmee het prettig samenwerken is.”
Mark Kranenburg – Upsmart
“Ik vond Buro Staal als partner op de site van Kinsta. Ik heb vroeger bij een webbureau gewerkt, dus weet wel het een en ander van die wereld. Ik dacht, Kinsta doet sublieme hosting, dus bureaus die daar oog voor hebben zullen wel kwaliteit leveren. Op de site van Kinsta vond ik dus Buro Staal. Ik sprak eerst nog met Level Level, maar die bleken een maatje te groot. Zij noemden Buro Staal ook. Dus dat was voor mij een extra bevestiging om contact op te nemen.”

De situatie
“Toen ik met Upsmart begon, heb ik zelf mijn eerste website gebouwd in Wix. Ik had toen nog alle tijd om dit zelf te doen. En ik ben er best lang content mee geweest,” zegt Mark. “Maar Upsmart ontwikkelde zich snel. Opeens zaten we met 6 man op een kantoor en lag de focus geheel op Pipedrive. Ik gaf totaal geen aandacht aan de site, want alle klanten kwamen via via.”
“Het contactformulier op de oude site werd best vaak ingevuld. Dat waren dus allemaal nieuwe leads. Toen we met online marketing begonnen, trokken we met Ads ook nieuwe mensen naar de site. Maar ja, die klopte dus niet helemaal met ons bedrijf. Tijd voor een nieuwe. En daar had ik zelf dus geen tijd meer voor.”
“Ik werk graag samen met andere bedrijven die heel goed zijn in 1 ding, net als Upsmart.”
Mark Kranenburg – Upsmart
Het doel
“Het doel van de nieuwe site is conversie,” legt Mark uit. “Een idee van Rosanne, waar ik helemaal niet bij stilstond, was om via de Over Ons pagina mensen te werven. Dat is heel tof. We zijn altijd op zoek naar nieuwe medewerkers.”
“Verder willen we via de site natuurlijk zichtbaarheid, ons proces uitleggen en laten zien wie we zijn. Tim Daalderop heeft dat goed voor elkaar gekregen met de webteksten en Aileen van Studio Lien maakte de foto’s. Echt fijn dat Buro Staal ook een netwerk aan goede mensen heeft die ze je kunnen aanraden voor dingen die ze zelf niet doen.”
De aanpak
De kick-off vond plaats op kantoor in Amsterdam. Eerst lekker een tostietje maken en daarna brainstormen.
“Het eerste gesprek was met Rosanne,” zegt Mark. “Dat was informeel maar wel professioneel. Ik was heel specifiek in wat ik wilde, mede door mijn achtergrond, en Rosanne gaf daar alle ruimte voor. Upsmart had van tevoren als een positioneringstraject gedaan, namelijk. Dus onze propositie, positionering en zelfs een wire frame voor de homepage hadden we al paraat. Messaging en opbouw ook. Buro Staal heeft wel veel meegedacht, bijvoorbeeld over de andere pagina’s. De automation die erin zit hebben we zelf ingebracht,” zegt Mark. “We hebben de site uiteraard aan Pipedrive gekoppeld, Calendly toegevoegd en use cases staan er nu ook op. Op onze site kunnen bezoekers een proefaccount met Pipedrive aanmaken.”

Buro Staal heeft eerst een visuele identiteit ontwikkeld voor Upsmart. Dat doen we niet vaak, maar daar vroegen ze om. We vinden hem zelf heel gaaf geworden. “Waar Buro Staal heel goed bij heeft geholpen is het design,” vertelt Mark. ”Onze huisstijl was ook verouderd. Kevin heeft dat op zich genomen. Hij heeft de huisstijl opgefrist, het logo en de kleuren aangepakt. En advies gegeven over de fotografie. Het was in het begin wel even zoeken, maar opeens was de klik er.”
“Ik heb heel fijn contact gehad met Kevin. Ik ben wel echt een pietje precies,” lacht Mark. “In Figma kon ik de voorstellen voor het design van feedback voorzien. Maar het feedback geven op de live site vond ik lastig. Dan ging ik screenshots sturen met allemaal opmerkingen in de kantlijn. Niet ideaal voor ons allebei, denk ik. Een voorziening voor feedback geven op de livesite zou fijn zijn.” En die is er inmiddels! We zetten nu een tool in: Ruttl. Dit werkt inderdaad veel fijner.
“Heel fijn dat Rosanne een netwerk aan contacten heeft voor de dingen die ze zelf niet doen.”
Mark Kranenburg – Upsmart
Het resultaat
Om bij te houden hoe de performance van de nieuwe site is, maakte collega Maarten van de marketingafdeling een tweetal trechterrapportages. Er is vrij goede conversie richting contact (via de CTA’s) te zien over het algemeen en specifiek ook voor Calendly voor het afspreken van online kennismakingen.
“Het is voorlopig allemaal wel goed zo,” vertelt Mark. “Alleen Lead info en een whatsapp plugin willen we nog koppelen. Ik zou Buro Staal zeker aanbevelen bij mensen die een bureau zoeken waar je gewoon fijn mee kunt samenwerken. Ze doen pas aan support tickets na oplevering, ze doen niet moeilijk en niet stroef. Tja, als je iets goedkoops wilt, dan moet je wel ergens anders kijken. Het zijn wel echt specialisten. Het was fijn samenwerken!”