• Websites
  • Webshops
  • Klantprojecten
  • Contact

Hoe maak je een Google bedrijfsprofiel aan?

Het voordeel van een Google bedrijfsprofiel is dat je klanten veel beter informatie over je bedrijf kunnen vinden. Het kunnen simpele dingen zijn zoals een adres of telefoonnummer, maar kan best frustrerend zijn voor je (toekomstige) klanten als ze dat niet kunnen vinden.

Laten we eens gaan kijken hoe we een Google bedrijfsprofiel kunnen aanmaken.

Google bedrijfsprofiel aanmaken

Stap 1: Google Mijn Bedrijf aanmaken

Ga naar Google bedrijfsprofiel en klik op “Nu beheren”. Vervolgens zal Google vragen om in te loggen met het Google-account waarmee je Google Mijn Bedrijf in de toekomst wilt gaan gebruiken. Heb je nog geen Google-account? Maak hier je Google-account aan.

    Google bedrijfsprofiel aanmaken in Google

    Stap 2: Bedrijfsnaam verifiëren

    Na het inloggen krijg je een scherm te zien waar je kunt zoeken op en naar je eigen bedrijfsnaam. Het zou kunnen dat je bedrijfsvermelding al bestaat en dat je bent vergeten dat je deze ooit hebt aangemaakt. Als je bedrijfsnaam al bestaat, kun je deze verifiëren. Afhankelijk van de instellingen doe je dit met behulp van een verificatiecode op het zakelijke telefoonnummer dat bij Google bekend. Een andere optie is door middel van een pincode die met de post wordt opgestuurd naar het bedrijfsadres (dit kan enkele dagen in beslag nemen).

    Als je bedrijfsnaam niet voorkomt, klik dan op de knop “Deze komen allemaal niet overeen – Je bedrijf toevoegen”. Deze knop komt tevoorschijn wanneer je zoekt op je bedrijfsnaam.

    Bedrijfsnaam opzoeken in Google bedrijfsprofiel

    Stap 3: Bedrijfsgegevens invullen

    Je krijgt een pagina te zien met daarop verschillende velden die ingevuld moeten worden met betrekking tot je bedrijf. Het veld “categorie” is een verplicht veld, staat jouw categorie er niet tussen? Kies dan voor de meest overeenkomende. Klik vervolgens op “Doorgaan”, waarna er wordt gevraagd of je bevoegd bent om het bedrijf te beheren. Klik ook hier op “Doorgaan”.

    Stap 4: Google Mijn Bedrijf verifiëren

    Er zal een brief verstuurd worden met een pincode om de vermelding te verifiëren. Mogelijk vraagt Google eerst om je telefoonnummer te verifiëren. Na ontvangst van de brief kun je je vermelding verifiëren en wordt deze voor iedereen zichtbaar.

    Stap 5: Informatie invoeren

    Voordat je pagina geverifieerd is, kun je je pagina al volledig maken door alle nuttige informatie alvast in te voeren. Er wordt je gevraagd om een keuze te maken in het bedrijfstype: online retail, lokale winkel of een servicebedrijf. Je hebt hier de mogelijkheid om meerdere keuzes te maken als dat van toepassing is.

    Vervolgens wordt er nog meer informatie gevraagd om je bedrijfprofiel op te bouwen, zoals: categorie, bedrijfsadres en telefoonnummer.

    Bedrijfsgegevens invoeren in Google Bedrijfsprofiel

      Bedrijfsvermelding in Google

      In slechts twee uur kun je jouw eigen Google Bedrijfsprofiel aanmaken of nalopen en aanpassen met zoveel functies als je maar wilt. Zo wordt je Google Bedrijfsprofiel meer en meer een ‘eigen’ website binnen Google. Daardoor hoeven bezoekers hoeven steeds minder vaak door te klikken naar je website. Dat kun je als negatief ervaren, maar uiteindelijk wil je dat die bezoeker bij jou terecht komt, of dat nou links- of rechtsom is.

      Aanmelden bij Google Bedrijfsprofiel is gratis en snel gedaan en de voordelen voor je bedrijf kunnen belangrijk zijn. Deze bedrijfsvermelding wordt steeds belangrijker en helpt je in te inspelen op alle nieuwe ontwikkelingen. Heb je dus een eigen bedrijf of houd je je bezig met het zichtbaar worden bij zoekopdrachten in Google, dan is het beheren en optimaliseren van Google Bedrijfsprofiel zeker de moeite waard!

      Google bedrijfsprofiel van Buro Staal
      Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

      meer over dit onderwerp

        Nog eventjes wachten.. Binnenkort is hier véél meer te zien!

        Koffie, tompoes,
        idee, plan toffe website, geld, glimlach