Een eetstoornis. Het kan je zomaar overkomen. Bij het Leontienhuis helpen ervaringsdeskundigen mensen met een eetstoornis en hun naasten om het gevecht aan te gaan. En deze ziekte te overwinnen. De schitterend gerestaureerde boerderij in Zevenhuizen is vernoemd naar de oprichter Leontien van Moorsel. Deze bekende wielrenster kampte zelf jaren met een eetstoornis. Tijdens haar herstel had ze veel steun van haar schoonouders. Zij hielpen haar met een goede balans tussen liefde geven (aan de persoon) en consequent zijn (tegen de eetstoornis) om de ziekte te overwinnen. Zo’n positieve, pragmatische aanpak wilde Leontien ook aan andere mensen met een eetstoornis aanbieden.
Zo is het Leontienhuis in 2015 als een inloophuis begonnen. Inmiddels is het uitgegroeid tot een volwaardig centrum voor herstel met allerlei activiteiten en programma’s voor deelnemers uit het hele land. Sinds de opening is de organisatie steeds verder geprofessionaliseerd. Daarom was het tijd geworden voor een brand make-over. Deze begon met een brand workshop waarin het team onder andere werkte aan het formuleren van de visie, een merkstrategie en een positioneringsverhaal. Vervolgens moest onder andere de website daarop worden aangepast.
Patty Varekamp, de communicatiespecialist van het Leontienhuis, had al in diverse andere projecten met ons samengewerkt. Ze had het gevoel dat het tussen ons team en het team van het Leontienhuis zou klikken. En benaderde ons om de mogelijkheden te bespreken.