Kort, bondig en gebruiksvriendelijk uitleggen wat een grote organisatie allemaal doet

De opdracht

“Iedereen in het team vond het tijd worden voor een nieuwe website. Toen ons 5-jarig jubileum eraan kwam, voelde het als een goed moment voor een upgrade van de huisstijl en -eindelijk- een nieuwe website.”

Tijdens het eerste gesprek over een nieuwe site bespraken we alle verschillende dingen die HortHeroes doet en hoe wij dachten dat ze dat beter konden indelen.

“Wij doen heel veel voor heel veel verschillende doelgroepen. Wat we fijn vonden is dat Rosanne heel pragmatisch is, heel actiegericht. Ze hield ons echt een spiegel voor. Ze vertelde precies hoe het proces in haar hoofd eruitzag en wat we konden verwachten. Haar werkwijze, in combinatie met een goede en uitgebreide offerte, deed ons kiezen voor Buro Staal.”

“Buro Staal had een flinke uitdaging om van ons uitgebreide verhaal een duidelijke site te maken. Ze hebben ons daar heel goed bij geholpen!”

De situatie

“Het is lastig om kort en bondig uit te leggen wat we met HortiHeroes allemaal doen,” vertelt Jaimy. “Daar lag voor Buro Staal ook een flinke uitdaging, om van ons uitgebreide verhaal een duidelijke website te maken. Maar Rosanne en Annemieke hebben ons daar heel goed bij geholpen en duidelijk advies gegeven. Nu klopt het allemaal veel beter bij wat we willen uitdragen.”

HortiHeroes had hun websitebeheer al bij ons lopen. Hun website was op dat moment zo’n 5 jaar oud en er werden steeds nieuwe stukjes aangeplakt. Iets wat veel organisaties doen. We hadden de boel al eens geprobeerd logischer in te delen met een mini-verbeterslag maar dat loste het probleem niet op.

“Sinds ik hier werk hoor ik al de wens dat er iets aan de website moest gebeuren. Als we iets wilden aanpassen dan moesten we dat op verschillende plekken doen. Er kwam steeds meer bij, ons verhaal werd steeds uitgebreider. De site leek wel een kerstboom!”

het doel

De nieuwe site moest duidelijker representeren wat HortiHeroes precies doet en waar ze voor staan. Het verhaal, en de indeling van de site, mocht inderdaad een stuk duidelijker. Tijdens de eerste sessie stelden we een nieuwe menu-indeling en nieuwe, duidelijke koppen voor.

In zo weinig mogelijk clicks moet de lezer antwoord vinden op zijn vraag of weten bij wie hij terecht kan. Bij een organisatie die zoveel verschillende dingen doet als HortiHeroes is dat een flinke uitdaging.

DE aanpak

“Wij hebben soms de neiging om alles, voor iedereen, in één pagina uit te willen leggen. Het resultaat? Lange pagina’s met veel tekst. Met de nieuwe indeling waar we met behulp van Buro Staal mee aan de slag gingen kon ik veel gerichter de teksten schrijven.”

We hebben het verhaal van HortiHeroes samengevat in drie pijlers. En daar nieuwe termen voor bedacht. HortiHeroes trekt talent in de Food & Flower Industry aan, verbindt ze met elkaar en de sector en helpt het talent ontwikkelen. Dat doen ze met o.a. trainingsprogramma’s, traineeships (waarbij young professionals o.a. iedere 8 maanden bij een ander bedrijf aan de slag gaan), events en hun start-up platform. Zo kwamen we op de onderdelen Education – Career – Community. Met een lekker internationaal tintje!

“Er is nu een eventkalender. De Engelse kant is weer goed en compleet. Er is een klantverhalenpagina bijgekomen. En ik hoef niet meer handmatig alles op verschillende plekken aan te passen. Alle onderdelen van de site praten nu veel beter met elkaar.”

“Rosanne is pragmatisch en actiegericht. Haar werkwijze en duidelijke visie deed ons kiezen voor Buro Staal.”

HET resultaat

“Tussendoor hadden we al feedback gevraagd bij een aantal van onze doelgroepen. Ze vonden het er een stuk frisser, duidelijker en dynamischer uitzien. Wij ook!” vertelt Jaimy. “Het scheelt echt dat we hem vanaf nul opnieuw hebben opgebouwd. Geen kerstboom meer!”

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN