Een nieuwe website die soepel functioneert, snel is en prettig werkt

Dutchtravelshop

Een nieuwe website die soepel functioneert, snel is en prettig werkt

dutchtravelshop-klantcase-featured-image

Dutchtravelshop is gespecialiseerd in portable power stations, zonnepanelen en alles wat daarmee te maken heeft.

Het groeiende assortiment voor de boot, caravan, vakantiehuisje en thuis wordt verkocht via een gloednieuwe webshop. We spraken met de eigenaar over onze samenwerking.

“De allereerste keer dat ik over Buro Staal hoorde was op de Webwinkel Vakdagen. Ik sprak daar een kennis over het feit dat ik iemand zocht voor het technische beheer van mijn webshop. Hij had zelf geen tijd maar raadde Buro Staal aan. Zo ben ik bij jullie terecht gekomen.”

De samenwerking met Dutchtravelshop begon met kleine dingetjes. Een balkje, een kleurtje, dingen die hij zelf niet kon vinden. Maar toen er een keer een grote aanpassing nodig was, bleek dat niet te kunnen in de oude site.

De Opdracht

dutchtravelshop website on multiple devices

“Ik had mijn oude webshop zelf gemaakt via de host. Ik heb gewoon gekeken naar het thema’s, de plugins, code uitgepluisd. Afgekeken op andere sites hoe iets moest.”

De Situatie

“Maar ja, ik ben geen programmeur dus ik kon gewoon niet alles zelf. En die host deed daar ook niks mee, die konden me niet helpen. Dat was gewoon een helpdeskje. En ook nog eens slecht bereikbaar.”

Wij zette de site van Dutchtravelshop eerst maar eens over op Kinsta, onze premium hosting provider. De shop werd daar al meteen sneller van, iets waar we heel blij mee waren. Kleine aanpassingen lukten dus nog wel, maar op een gegeven moment liepen we vast. En dus kwamen we gezamenlijk tot de conclusie: tijd voor een nieuwe site. Waar alle wensen wél in kunnen worden gerealiseerd.

“Eerst wilde ik alleen een nieuw thema, maar toen dacht ik: wat zit ik nou te klooien? Daar hou ik gewoon niet van, klooien. Het moet wel verkopen en inkomen genereren. De website zelf was de beperking.”

Het was tijd voor een nieuwe, die soepel functioneert, snel is en prettig werkt. En voldoet aan de eisen van een moderne webshop, zoals openen met blokken in plaats van een slider.

Het doel

“Ik had duidelijk in mijn hoofd wat ik wilde en wat ik niet wilde. Maar ik heb natuurlijk wel geluisterd naar Rosanne en Rick, naar hun expertise.”

dutchtravelshop product on smartphone

De aanpak

“Het begon natuurlijk met de offerte. Er komt gewoon een prijs uitrollen en daar kun je je in vinden of niet. Ik heb er ook niet op onderhandeld want dan krijg je ook minder en dat wilde ik niet. Ik ben 2 uur lang bij Rick en Rosanne op gesprek geweest. We hebben gesproken over de oude site, mijn frustraties, wat wel goed werkte en wat niet goed werkte, wat ik terug wilde hebben op de nieuwe en wat niet.”

Nadat we alles hadden uitgewerkt in grote overzichtslijsten in Asana ging Tim aan de slag met alle taken en had Nora regelmatig overleg met de klant. Puntje voor puntje werkten we alle wensen af totdat de site klaar was voor livegang. Helemaal af was hij nog niet, maar wel klaar om te gaan.

“We zijn niet heel concreet geweest over een deadline; dat is het enige wat ik anders zou doen. Daardoor heb ik mijn oude shop namelijk 6 maanden lang nauwelijks onderhouden. Omdat ik steeds dacht: zonde van de moeite, dadelijk heb ik een nieuwe. Dat was misschien niet zo handig, want daardoor liepen de verkopen wel wat terug.”

Het proces verliep prettig. Iedere week krijgt de boel meer vorm en is onze klant heel blij en tevreden met wat hij ziet. En hij ziet alles. Dit moet nog blauw, dit moet nog schuin, dit moet nog groter, dit moet nog weg. Alle puntjes worden zo snel mogelijk opgepakt op basis van prioriteit.

Het resultaat

Op de opener, bovenaan de homepage, is nu in één oogopslag de belangrijkste boodschap te zien. De belofte is veel duidelijker en het oogt veel moderner.

“Ik ben erg blij met de site, ben erg tevreden. Ik denk dat hij goed genoeg is om te functioneren. Iedere dag zie ik nog details wel die niet kloppen of beter kunnen. Dan pas ik het aan. Alle details hebben namelijk een functie in het verkoopproces.”

De shop bestaat zeker uit een hoop details, en die hangen allemaal samen. Die kleine details kunnen het verschil maken. En bij Dutchtravelshop snappen ze dat.

Zie jij ook winstkansen in het automatiseren van processen waar veel handmatig werk in zit

En zou je daarvoor graag samenwerken met een team waar de vakkennis en het enthousiasme vanaf straalt? Laten we dan kennismaken. Kunnen we kijken of het klikt. En geven we je gelijk wat tips.

Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader