klantproject Duijvestijn Tomaten

De situatie

Dat een andere web professional zegt “Ga eens met Buro Staal praten, want ik weet bijna zeker dat je met die meiden een klik hebt”. Zo tof! Zo kwam Roos Zurel van Duijvestijn Tomaten dus bij ons terecht. Hun website was nogal verouderd, en niet alle informatie was even makkelijk te vinden. Dat laatste was overigens niet heel raar is, want ze hebben relatief veel, en ook nog eens heel verschillende doelgroepen. Allereerst teelt Duijvestijn Tomaten dus tomaten. Maar daarnaast hebben ze bijvoorbeeld ook verpakkingsmateriaal ontwikkeld waarin ze de vezels van oude tomatenplanten verwerken. Hoe duurzaam is dat! Verder verwerken ze een deel van de tomaten die ze telen tot gedroogde tomaten en tapenade. Met weer een heel eigen klantenkring. Daarbovenop kun je bedrijfsrondleidingen boeken. En natuurlijk gebruiken ze de site om professionals en hulpkrachten te werken. Probeer dat maar eens overzichtelijk te houden!

“Buro Staal is lekker laagdrempelig. Rosanne begreep goed wat ik bedoelde, stond klaar met raad en daad, en legde dingen goed uit. We wilden het allerliefst dat de nieuwe site ons als professioneel en innovatief zou laten zien. En dat is heel goed gelukt.”

Het doel

Bij deze samenwerking werden de doelen gaandeweg duidelijker. We waren het direct eens dat de structuur en navigatie duidelijker moesten. Roos was daar al voor onze strategie sessie mee aan de puzzel geweest. Over de mobiele responsiviteit hoefden we niet lang te puzzelen, overigens. Die stond sowieso al hoog op het lijstje.

De aanpak

Tijdens de strategie sessie hebben we de post-its tevoorschijn getrokken. Daarop hebben we alle pagina titels geschreven. Met deze post-its hebben we verschillende menu-structuren uitgeprobeerd. Net zo lang tot we een opzet hadden die voor alle verschillende doelgroepen gebruiksvriendelijk was. Nu kunnen ze allemaal vanaf de homepage en het menu direct naar informatie die voor hen relevant is.

Daarnaast moesten alle doelgroepen ook zo snel en soepel mogelijk hun doelen kunnen bereiken. Hiervoor was flink wat extra content nodig. Geen ellenlange lappen droge tekst, daar maak je niemand blij mee. Dus gooiden we net zo lang ideeën naar elkaar toe tot alle pagina’s lekker doelgericht en makkelijk te scannen waren.

Het resultaat

Vroeger kwam het grootste deel van de berichten op het algemene e-mailadres binnen. Sinds de lancering van de nieuwe site komen de meeste berichten direct bij de juiste personen in de inbox. Ook het aantal internationale bezoekers is gestegen.

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN