Een website met een frissere uitstraling en meer koppelingen en mogelijkheden.

CQ Procesmanagement

Een website met een frissere uitstraling en meer koppelingen en mogelijkheden.

klantverhaal cqp uitgelichte afbeelding

Kelly Huijbers is inmiddels 6 jaar officemanager bij CQ Procesmanagement. Bij dit adviesbureau in de zorg regelt zij onder andere de administratie, boekhouding, LinkedIn, facilitaire zaken en het bijhouden van de website.

Uit haar frustraties met de oude website werd de wens voor een nieuwe geboren. Eindelijk ziet Kelly er nu niet meer tegenop om aan de site te werken, want er valt genoeg te doen!

Hoewel Kelly tijdens een groot deel van het project aan het rondtrekken was door Azië – geluksvogel- heeft ze het begin en eind goed meegekregen en is zij nu wekelijks met de site bezig.

“Onze oude site was ook echt oud. En heel onhandig om zelf aan te passen. We hadden eerder al geprobeerd om met nieuwe teksten de site kloppend te maken, maar het design bleek ook heel bepalend.”

De frustratie bij Kelly, en haar inmiddels oud-collega Sietske, is duidelijk. Je kon in de oude site de tekst of een foto aanpassen, maar geen nieuwe opmaak kiezen. Het kostte ze veel te veel tijd en ergernis.

Niet alleen wilden ze een site die gemakkelijker aan te passen was, hij moest ook een frissere uitstraling hebben en meer koppelingen en mogelijkheden. Met die vraag kwamen ze bij Buro Staal.

De Opdracht

De Situatie

Eigenlijk kwamen ze eerst voor een 2 uur durende training over Elementor. Dat was op 14 oktober 2021. De IT-manager had gezegd: “Koop maar een template en vul die zelf in”. Maar dat werkt helaas niet, zegt Kelly. “We kregen het niet voor elkaar en werden een beetje bang voor het proces en het eindresultaat als we het zelf moesten doen. Onze tweede afspraak met Annemieke van Buro Staal was dan ook: wat als jij het voor ons gaat doen?”

Annemieke is blij dat ze de training na een uur heeft afgekapt. Het aangeschafte thema bleek veel te beperkt. Dit ging de klant geen frustratie schelen, maar nog veel meer ergernis opleveren. Door het eerlijke advies besloot CQ om de uren die het Kelly en Sietske zou kosten om het zelf te doen te besparen en dat als budget vrij te maken voor het project.

 

“Ik schaamde me ook echt voor de oude site,” zegt Kelly. “De agenda werkte niet, de tabellen klopte niet, die nieuwe collega stond er nog niet op. Ik moest op allemaal verschillende plekken handmatig info toevoegen of verwijderen. En het was ook nog allemaal in html. Niet mijn ding!”

“De oude site straalde ook niet uit wie we waren en waar we voor stonden. De gemiddelde leeftijd van ons team is 30 /35. De oude site was echt….suf.”

klantverhaal cqp meerdere apparaten

“Het megamenu is superhandig. Ook heel fijn dat Annemieke actief meedacht over de beste indeling.”

CQ haalt vooral veel klanten binnen via mond-tot-mond reclame. Dus de website is daar niet per se voor bedoeld. Wel om die mensen te informeren. En vooral om de uitstraling die de site biedt; dat die wat zegt over het team en over de betrouwbaarheid van het bedrijf.

“De website moet er vooral professioneel en geloofwaardig uitzien. Dat het past bij ons bedrijf. Het is mooi meegenomen om online beter vindbaar te zijn, maar dat is niet ons doel. De sitebezoeker moet gewoon denken: ja, dit klopt bij het beeld dat ik heb van het bedrijf. Een ondersteunend doel van de site is dat het een bevestiging oproept dat wij de juiste mensen zijn met de juiste expertise.”

Het doel

“Annemieke heeft ons aangeraden nog een keer een uitgebreide sessie te hebben over wat onze diensten nou zijn, wat mensen bij ons kunnen kopen. Ook al wist ze misschien niet zoveel van wat wij precies doen, ze wist de juiste vragen te stellen.”

klantverhaal cqp mobiele weergave

De aanpak

Voorafgaand aan het project hebben ze een rebranding laten doen en zo hadden wij een heel fijn logo en huisstijl om mee te werken. We hebben een mooi megamenu gemaakt, die helpt echt door de site heen te gaan.

In oktober 2021 vond de eerste afspraak met Buro Staal plaats, in november ging Kelly op reis en in mei was ze terug. “Precies op tijd om aan de slag te gaan met het vullen!” zegt ze lachend.

In september 2022 werd de site, tijdens een interne presentatie voor de 16 medewerkers, gelanceerd. Want toen stonden er voldoende project- en medewerkerbeschrijvingen op. Een leuk moment! “Iedereen was heel trots en positief”, zegt Kelly.

Aan het moment van livegang is natuurlijk wel aardig wat tijd en behoorlijk veel werk voorafgegaan.

“We dachten eerst een hele tijd dat we van tevoren precies moesten weten wat we wilden”, vertelt Kelly. “Maar dat werkte niet. We kwamen in een kip-ei situatie terecht; wat moet er eerst? Alles hing aan elkaar.”

“Annemieke had gezegd: als ik de teksten, foto’s en indeling heb, kan ik het in 3 maanden voor je bouwen. Maar de fotograaf wilde eerst de site zien. We hebben toch maar foto’s laten maken. Niet heel handig misschien, maar je moet ergens beginnen.”

Daarom ging Annemieke meedenken. “Ze heeft ons daar heel goed in begeleid. Ze deed ons aan veel meer dingen denken dan alleen aan de site. Bijvoorbeeld over onze diensten. Wat bieden we eigenlijk aan? Waar staan we voor? Wat doen we eigenlijk? En willen we dat nog wel? We moesten opeens veel meer aanpakken dan we dachten, er komt echt een hoop bij kijken als je een goede site wilt maken. En we wilden het nu gewoon goed doen.”

“We hadden ook geen idee wat er allemaal kon met zo’n site. Annemieke heeft ons echt de ogen geopend. Vaak stuurden wij na heel veel intern beraad iets naar Annemieke en dan zei ze: ‘oké, wil je het rechtsom of linksom?’ Uhhh, daar gingen we weer. Ik zei wel vaak: doe maar rechtsom, we moeten zien hoe dat eruitziet. Dan kunnen we het altijd nog veranderen naar linksom.”

Het resultaat

Toen Kelly terugkwam van haar reis kon ze dus aan de slag met invullen. “Ik hou de nieuwe site nu ook bij, dat gaat intuïtief en gemakkelijk. Alle adviseurs hebben een eigen pagina. Voorheen was het koppelen echt heel ingewikkeld, maar nu niet meer. Door alle koppelingen hoef ik het nu maar op 1 plek aan te passen en de rest gaat vanzelf.” Alle thema’s, medewerkers en berichten zijn in de achterkant gekoppeld door ons om het Kelly zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dat scheelt een hoop tijd!

Van Annemieke ontving Kelly duidelijke uitleg over de achterkant van de site. “Ik heb ook een aantal keer gebeld met Annemiek en Rick voor uitleg. Als ik hulp nodig had kreeg ik snel antwoord, heel verfrissend! Een ander bedrijf waar we mee werkten kreeg ik bijvoorbeeld nooit telefonisch te pakken en als ik een mail stuurde kreeg ik na een week een reactie dat ze niet snapten wat ik bedoelde. Zo frustrerend! Bij Buro Staal ging het heel fijn. Ze snapten direct wat ik bedoelde en gaven aan of ik het zelf kon of dat zij iets moesten uitzoeken.”

De site is nu ook lekker fris, hij past beter bij hun team. Kelly is nog bezig met de laatste dingen, zoals projecten toevoegen. En binnenkort mogen er weer nieuwe collega’s bij. “Ik zet gewoon in mijn agenda om aan de site te werken. En omdat ik er niet meer tegenop zie schuif ik het niet steeds door,” lacht ze. “En ik hoef niet meer voor elke aanpassing een mail te sturen, zoals bij onze oude site. Ik doe het gewoon zelf! Als ik een tekst of afbeelding anders wil, blijft het design mooi intact.”

Halverwege het project bedachten ze bij CQ dat ze nog wel een site konden gebruiken, voor cqdoet.nl. Daar heeft Annemieke een kopie voor gemaakt en heeft de kleuren aangepast, zodat ze hem verder zelf in kunnen vullen. “Hij is nu nog een beetje leeg, maar hij staat er en we kunnen er zelf mee verder.” Genoeg te doen dus. En als Kelly’s koffers weer uit de kast mogen, dan werkt ze gewoon lekker remote aan de site. Gelijk heeft ze!

“De input van Annemieke was heel waardevol. Je weet van tevoren zelf alle mogelijkheden niet. En we wilden het nu gewoon goed doen.”

Zie jij ook winstkansen in het automatiseren van processen waar veel handmatig werk in zit

En zou je daarvoor graag samenwerken met een team waar de vakkennis en het enthousiasme vanaf straalt? Laten we dan kennismaken. Kunnen we kijken of het klikt. En geven we je gelijk wat tips.

Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader