klantproject Hustle & Hire
Ja, het kan echt zo snel
“Als je twijfelt, ga voor Buro Staal.” Erwin van Hustle & Hire lacht: “Ik meen het serieus! Ik ben louter positief.” Hoe we Erwin zo enthousiast hebben gemaakt delen we -uiteraard- meer dan graag met je in zijn verhaal. Als je ons zoekt: we zitten ff in een hoekje trots te wezen.
De opdracht
“We zeiden letterlijk tegen Rosanne: ‘Neem ons bij de hand’. En dat heeft ze gedaan,” zegt Erwin. “Wij wisten heel goed hoe onze site eruit moest komen te zien, maar we zijn natuurlijk geen websitebouwers. Schoenmaker, blijf bij je leest! We zeiden tijdens de kennismaking ook tegen Rosanne: vuur gerust op onze voorstellen. Ook dat kan ze goed.”
“We hadden dan wel een goed beeld bij de site, maar we staan ook open voor andere ideeën,” zegt Erwin. “Het viel ons al snel op dat Rosanne precies begreep wat we bedoelden. Als zij een bepaald doel voor ogen heeft, iets waar we zelf nog niet aan hadden gedacht bijvoorbeeld, dan kan ze dat heel goed overbrengen.”

“Je moet met andere mensen samenwerken die ook de slingers ophangen.”
Erwin Basic – Hustle & Hire

De situatie
“Mijn vrouw had al een keer eerder een zakelijk site laten bouwen,” vertelt Erwin. “Dus toen we er 2,5 jaar later weer een nodig hadden, deze keer voor Hustle & Hire, gingen we natuurlijk naar haar terug. Maar het verliep heel anders dan de eerste keer. We waren, op zijn zachtst gezegd, niet tevreden. Onze feedback werd helemaal niet of mondjesmaat toegepast en we namen maar genoegen met dingen waar we eigenlijk niet blij mee waren, zoals het logo, zodat we maar verder konden. Niet iets wat we normaal gesproken graag doen.”
“Het maken van die andere website voelde als een ellelange, vermoeiende padelrally,” zucht Erwin. “We wilden een website die stevig, hip, stoer, kleurrijk en gek is. De voorstellen die we kregen waren veel te zacht, te lief. Toen ik Rosanne hoorde praten tijdens een groepssessie van TWIST (een LinkedIn-cursus), dacht ik: wij spreken dezelfde taal. Toen wist ik meteen dat we over moesten stappen naar Buro Staal.”
“Ik ben louter positief over de samenwerking. Petje af!”
Erwin Basic – Hustle & Hire
Het doel
Hustle & Hire is een recruitmentpartner, geen uitzend-, detacherings- of wervings- en selectiebureau. Met strategische jobmarketingscampagnes spreken ze de juiste mensen aan. “Mijn vrouw en ik zijn heel uitgesproken,” zegt Erwin. “En dat mocht terugkomen op onze site. Die is vooral bedoeld voor mensen waarmee we al in contact zijn gekomen via LinkedIn, via via, maar ook via koude acquisitie.”
“Door het inzetten van data en analytics willen we nog beter gaan kijken hoe mensen op de site komen en hoe we dat kunnen sturen. Daar zijn we zeker in geïnteresseerd want wij werken altijd op basis van data.”
De aanpak
“De samenwerking met Buro Staal verliep…perfect,” zegt Erwin met een grote glimlach. ”Naast Rosanne was Kevin ons hoofdcontactpersoon. Hij heeft het logo herontworpen met een veel stoerder lettertype, zodat het wél bij ons paste. Ze hebben de kleurstelling gemaakt en geholpen met het juist indelen van de teksten. En, zeker niet onbelangrijk, ze hebben al nagedacht over de komende toegankelijkheidswet.”
Klopt! Die toegankelijkheidswet is een belangrijke ontwikkeling. Dit is iets waar we ons al jaren mee bezighouden. Zo kijken we bij de kleurstelling altijd naar de regels van toegankelijkheid. In het geval van Hustle & Hire heeft Kevin eerst het logo gemaakt in drie kleurvarianten. Daar kozen ze vrij snel een bold oranje uit. In de stylesheet hadden we eerst een olijfachtige groene kleur toegevoegd. Maar toen we die kleur in de nieuwe website doorvoerden, zagen we pas dat het totaal niet werkte. Toen hebben we groen vervangen met paars. Nu knalt het veeeel lekkerder!

We wilden de nieuwe website van Hustle & Hire eigenlijk binnen 4-6 weken klaar hebben, maar dat is niet helemaal gelukt. Het werden er 7,5. Alsnog snel.
“In Figma kon ik feedback geven op de site in wording. Echt superfijn!” zegt Erwin. “En petje af voor de reactiesnelheid van Buro Staal. Hoe zij dingen aanvliegen, ik vind het echt heel bijzonder. De spanningsboog bij mensen wordt steeds korter, daar ondersteunen wij ook mensen in, dus ik zie het van dichtbij. Maar bij Buro Staal dacht ik regelmatig: kan het echt zo snel?” (zie voor het antwoord op die vraag de titel van dit verhaal.)

Resultaat
“We hebben echt hele leuke reacties gehad,” vertelt Erwin blij. “Ook van mensen die ik niet ken en zelfs van concullega’s! Daar ontving ik LinkedIn-berichten van om te zeggen dat ze onze site zo tof vinden. Bijzonder, toch?”
Dat verbaast ons niks. Het was zó fijn samenwerken met Erwin en Debbie! Dat deed het project echt goed. Ze stonden overal voor open, reageerden snel en we konden ook echt met elkaar lachen.
“Als je twijfelt, ga naar Buro Staal.”
Erwin Basic – Hustle & Hire
Kevin is ook heel blij met de site. “Ik ben een aanvullende opleiding aan het doen waar ik enorm veel leer over neuromarketing, wat heel handig is bij webdesign. Onze kennis en kunde voor de klant groeit ook echt mee, dat kun je wel zien.”
“Ik ben louter positief,” sluit Erwin af. “Ik kan echt niks negatiefs bedenken over onze samenwerking met Buro Staal. Het zijn, net als wij, mensen die echt zelf de slingers ophangen. De grap is ook dat we een beetje twee zielen, één gedachte zijn. 20 Minuten nadat ik voor hun tompoezen had besteld, werden er bij ons tompoezen van Buro Staal bezorgd