"Kinderen dragen vaak dezelfde (dure) merken omdat dat hen het gevoel geeft er zo bij te horen."
Door op je website slim gebruik te maken van social proof, wek je meer vertrouwen bij je bezoekers en kun je mogelijke twijfels wegnemen. Daardoor zal een bezoeker sneller genoeg vertrouwen hebben om contact op te nemen of een eerste aankoop bij je te doen. En dat betekent een stijging in je je conversie en je omzet.
Er zijn allerlei vormen van social proof. Zo kun je mensen en bedrijven met autoriteit, je klanten en de massa voor je laten spreken. In plaats van dat je zelf vertelt hoe goed een dienst of product is of hoe een samenwerking met jouw bedrijf eruit ziet, laat je dit door iemand anders doen. Dat komt geloofwaardiger en authentieker over.
Door het publiceren van case studies laat je potentiële klanten zien welk soort problemen je bedrijf oplost en voor wie zoal. Het laat ook op een hele praktische manier zien hoe jij die problemen aanvliegt en wat je klanten daar van vinden.
Heb je een klein, lokaal gericht bedrijf, dan wekt het al vertrouwen wanneer je in een lokale kracht of op de lokale radio verschenen bent. Haal je het helemaal tot aan de nationale media, dan ben je al snel een micro-celebrity. Zo laat je je bezoekers niet alleen zien dat je geen spookbedrijf bent. Je bezoekers zullen door je door deze vermeldingen ook een stuk hoger inschatten.
Trust icons zijn visuele elementen waarmee je in één oogopslag vertrouwen wekt. Je kunt dat op diverse manieren doen.
Media vermeldingen – Zoals we hierboven al aangaven, verhogen vermeldingen in de media je status als authoriteit. En door de logo’s van deze media op belangrijke plekken op je website weer te geven, laat je je bezoekers dat in een oogopslag zien.
Logo’s van klanten – Naast klantcases, reviews en getuigenissen, kun je logo’s van je klanten weergeven. Zo laat je ook de bezoekers die niet de tijd nemen om uitgebreid je content te lezen snel zien dat je een serieus bedrijf met serieuze klanten bent.
Logo’s van betaalmiddelen – Het klinkt misschien gek, maar het laten zien van de betaalmiddelen die je accepteert wekt ook vertrouwen. Je kunt dat nalezen in dit verslag van het onderzoek naar trust icons van van Conversie Optimalisatie Authoriteit CXL.com.
Logo’s van social media kanalen – En ook het plaatsen van logo’s met links naar je social media kanalen laat zien dat je een echt bedrijf bent en neemt zo twijfels weg of je misschien een schaduwbedrijf bent.
Een extern keurmerk wekt ook vertrouwen. Zo vinden 85% van de online shoppers het Nederlandse Thuiswinkel Waarborg betrouwbaar. Het geeft ze extra vertrouwen dat een winkel met zo’n waarborg bonafide is.
Eén keer per maand kletsen we digitaal ff bij middels onze nieuwsbrief. Die je conversie technisch gezien beter geen nieuwsbrief kunt noemen, maar dat doen we gewoon lekker toch. Mis geen enkele blog of update, schrijf je direct in.
Hoofdstraat 86a
2678 CM De Lier
Sales
0174 79 22 06
info@burostaal.nl
Support
© Buro Staal
Eén keer per maand kletsen we digitaal ff bij middels onze nieuwsbrief. Die je conversie technisch gezien beter geen nieuwsbrief kunt noemen, maar dat doen we gewoon lekker toch. Mis geen enkele blog of update, schrijf je direct in.
© Buro Staal