Zo schrijf je een goede Over Ons pagina (in 8 stappen)

Zo schrijf je een goede Over Ons pagina (in 8 stappen)

De Over Ons pagina is na de homepage vaak de best bezochte pagina op een website. Bezoekers zijn benieuwd naar de gezichten achter het bedrijf. Best een belangrijke pagina dus. Hoe moet je nou over jezelf of over je bedrijf schrijven zonder dat het pocherig overkomt? Of te verkoperig? Lastig, hoor. Gelukkig hebben wij al heel wat Over Ons pagina’s gemaakt voor onze klanten. Er zijn best veel manieren om er een goede pagina van te maken. Eens kijken of we jou kunnen inspireren om ermee aan de slag te gaan.

Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Stap 1. Schrijf vanuit de eerste persoon

    Door ‘ik’ of ‘wij’ te gebruiken in de teksten van je Over Ons pagina, kom je meteen persoonlijk over. Schrijf bijvoorbeeld niet “Rosanne is heel goed in websites maken. Ze heeft jarenlange ervaring.” Dat zal wel, denken mensen dan. Als jij zelf vertelt over je ervaring en waar je goed in bent, dan komt dat veel persoonlijker over. En dus betrouwbaarder.

    Stap 2. Wat moet je dan schrijven?

    Een goede Over Ons, of Over Mij, of Over Rosanne pagina, gaat erom dat je aan je klant laat zien waarom jij de beste match bent voor de opdracht. Waarom ze nou juist bij jou moeten zijn en niet bij je concurrent. Je weet niet wat de lezer zoekt, maar je weet wel waarom jij goed bent in wat je doet. Jouw manier van spreken, denken en werken moet de lezer van de pagina aanspreken. Doet ie dat niet? Dan is de lezer niet jouw klant. En dat is ook oké.

    Larinda van hoogbegaafd expert geeft bijvoorbeeld heel duidelijk haar meerwaarde weer.

    Larinda beschrijft op haar Over Mij pagina heel duidelijk haar meerwaarde

    Stap 3. Ondersteunende meningen van anderen

    Maar, je moet natuurlijk niet de enige zijn die jou de beste partij vindt. Zet ook meningen van anderen op je pagina. Dit kan prima een review zijn. Of gewoon een quote uit een mailtje van die blije klant. Vraag eerst even of je het op je site mag zetten. Wel zo netjes.

    Heb je nog geen reviews? Vraag die fijne klant dan na een samenwerking gewoon om een aanbeveling. Dat doen tevreden klanten graag! Je kunt ze een beetje op weg helpen met 3 simpele vragen, zoals: 

    • Wat was de situatie voordat wij gingen samenwerken?
    • Waarom heb je voor mij gekozen?
    • Ben je blij met het resultaat en zou je mij aanbevelen?

    Van de antwoorden kun je zelf een kort stukje maken dat je op je site en op social kunt plaatsen.

    Een goed voorbeeld vind je op de Over Carina pagina van Shared Service Gids.

    Door reviews op de Over Ons pagina te plaatsen voeg je gelijk een stukje social proof toe

    Stap 4. Achtergrond en ervaring

    Verder is het fijn als mensen je wat beter leren kennen door iets te vertellen over je leven tot nu toe. Je kunt bijvoorbeeld iets kwijt over je opleiding, cursussen, projecten die je hebt gedaan, met een link naar de portfolio natuurlijk. Kortom, wat kun je eigenlijk allemaal?

    Hou het alsjeblieft wel relevant. Als je een webshop hebt in babykleertjes, dan hoeft niemand te weten dat je op je 15e vakken hebt gevuld bij de Albert Heijn. Maar dan is het wel weer leuk om te vertellen dat je bij een kinderdagverblijf hebt gewerkt. Je hele CV hoeft er niet op. Daar hebben we LinkedIn voor.

    Stap 5. Maak het echt persoonlijk

    Het moet natuurlijk niet alleen maar een opsomming worden van hoe goed jij bent. Je wilt iemand voor jou laten kiezen om meerdere redenen. En naast betrouwbaarheid moet er ook een klik zijn.

    Je kunt een stukje persoonlijkheid laten zien door bijvoorbeeld een hele eigen mening over het vak te delen. En jouw werkwijze te omschrijven. Zo denkt de lezer niet alleen: Zo, die is goed! Maar ook, hey, die voelt fijn. Dit spreekt me aan. Bij deze persoon moet ik zijn.

    Stap 6. Maak het af met foto’s

    Op een goede Over Ons pagina mogen foto’s niet ontbreken. Of jij het zelf nou spannend vindt of niet, je komt niet weg met een anonieme pagina. Laat je gezicht zien! Laat sowieso eens goede foto’s maken die je op de site en al je andere uitingen, zoals LinkedIn, kunt gebruiken. Kijk, bij Gezond Leven Diëtisten doen ze dat goed.

    Niet saai en afstandelijk, maar warm en persoonlijk. Laat zien wie je echt bent. Vrolijk, serieus, een beetje gek, zakelijk. Als het maar bij je past.

    Met linkjes naar je social profielen, natuurlijk.

    Bezoekers willen graag weten wie er in het bedrijf werken. Laat foto’s zien!

    Stap 7. Tone of voice

    Schrijf zoals je praat. Dat kunnen we niet vaak genoeg zeggen. Gebruik geen woorden die normaal gesproken nooit uit jouw mond zouden komen omdat je denkt dat het zo hoort.

    Ook hier geldt hetzelfde als bij je foto’s: of het nou zakelijk, grappig, losjes of een beetje nerdy is, maakt niet uit, als het maar klopt. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe Sophie dat doet.

    Een eigen schrijfstijl (en een persoonlijke foto) maken de Over Mij pagina van Sophie helemaal af.

    Stap 8. Zit je nog steeds vast?

    Kom je er echt niet uit? Zit je er nog steeds tegenaan te hikken?

    Doe het dan niet. Nee, echt.

    Niet dat je geen Over Ons pagina nodig hebt. Want dat heb je wel. Maar is schrijven gewoon echt niet jouw ding? Laat je dan interviewen. Door je partner, een goede vriend, of desnoods een tekstschrijver. Laat je helpen!

    Met wat zij over je zeggen kun jij vast een heel mooi verhaal maken.

    Succes!

    Onze blogs nooit meer mislopen?

    Ontvang onze nieuwsbrief boordevol kennis, belangrijke updates en nieuws over ons vakgebied dan 1x per maand zo in je inbox.
    Uiteraard wordt je e-mailadres helemaal nergens anders voor gebruikt en kun je je altijd nog uitschrijven als je toch spijt hebt van al die handige informatie in je mailbox. We snappen goed hoe overweldigend onze bak aan kennis kan zijn, hoor!
    Google-Beoordeling
    4.9
    Gebaseerd op 28 recensies
    js_loader