Korte survey

1. Traditionele sales wordt minder effectief 
Potentiële klanten hebben het grootste deel van hun aankoopreis al afgelegd voordat ze contact opnemen. Verkoopteams missen de kans om in een vroeg stadium waarde te leveren en de relatie op te bouwen. 

2. We verliezen onszelf in de complexiteit van ons productverhaal 
We leggen onze complexe producten uit in technische details, waardoor de unieke voordelen van onze producten onzichtbaar blijven. Hierdoor worden onze producten niet op waarde geschat. 

3. Concurrentie uit het buitenland zet druk op prijs en marges 
Het is onmogelijk om te concurreren met lagere prijzen van buitenlandse aanbieders.  We slagen er niet in om de kwaliteit, service of innovatie van onze Nederlandse producten over te brengen. 

4. De aankoopcyclus is lang, kent veel schakels en is onvoorspelbaar 

We weten niet in welke fase potentiële klanten zich bevinden, waardoor we de juiste informatie op het verkeerde moment leveren of cruciale beslismomenten mislopen. 

5. We hebben te weinig controle over ons merk en de eindklant 
Onze partners missen vaak de middelen en kennis om ons merkverhaal op de juiste manier te vertellen. Hierdoor bouwen we geen directe relatie op met de eindgebruiker. 

Helemaal niet herkenbaarNauwelijks herkenbaarDeels herkenbaarGrotendeels herkenbaarZeer herkenbaar
Traditionele sales wordt minder effectief
We verliezen onszelf in de complexiteit van ons productverhaal
Concurrentie uit het buitenland zet druk op prijs en marges
De aankoopcyclus is lang, kent veel schakels en is onvoorspelbaar
We hebben te weinig controle over ons merk en de eindklant