Ieder nieuw idee over de schutting gooien

TRAVel Media

Ieder nieuw idee over de schutting gooien

Travelpro.nl website op Macbook pro

T.J. van Apeldoorn is langzaamaan, samen met zijn jongere broer Seb, het bedrijf van vader Tom aan het overnemen. En dat is een flink bedrijf met een heleboel activiteiten en domeinnamen.

Bij iedere uitbreiding komen er weer een hoop ideeën op in de hoofden van de familie Van Apeldoorn. Wij worden steeds meer betrokken bij de algehele digitale strategie en vangen alle ideeën die T.J. over de schutting gooit.

TRAVel Media en Buro Staal werken al samen sinds 2016. In 2015 werd TRAVel Media overgenomen door vader Tom en zoon T.J. Direct daarna werden de achterkanten van de sites al op elkaar afgestemd.

Vervolgens kwam het redesign van travmagazine.nl. “Daar werken we met Premium content. Maar er was geen goede koppeling tussen de abonnees en die content. Dus dat heeft Buro Staal opgelost. Inmiddels zijn alle sites van TRAVel Media wel ergens aangeraakt en verbeterd door het team van Buro Staal met een redesign of iets in de back-end.

We zijn nog lang niet klaar! Ieder idee dat ik heb gooi ik over de schutting naar Rick of Rosanne. En die pakken het voor me op en geven goed advies,” vertelt T.J.

De Opdracht

De Situatie

TRAVel Media is inmiddels marktleider in de Benelux op het gebied van vakmedia voor de toerismesector. Ze bieden e-learnings, blogs, ze posten op social media, organiseren events en maken ook nog gedrukte vakbladen.

Met een heel team content creators zijn ze de schakel in de communicatie tussen de hotels, touroperators, vliegmaatschappijen, etc. aan de ene kant, en aan de andere kant de organisaties die deze reizen, als dan niet in pakketvorm, aanbieden aan de eindklant, de consument dus.

Als marktleider in de Benelux is het belangrijk dat ieder land op zijn eigen manier wordt aangesproken. Dus niet door Nederlandse content in de strot van een Vlaming te duwen, maar goed samenwerken met Belgische partners die de markt begrijpen.

“Als Nederlander word je weggeblazen in België als je hun cultuur niet begrijpt. We zijn veel te grof, veel te direct. Dat werkt daar niet.”

Zo had TRAVel Media sinds 1999 al een e-learning platform draaien, TravEcademy. “Maar dat was niet in WordPress en daar kom je vroeg of laat toch op uit,” lacht T.J. “Er moest op een gegeven moment een update komen in dat oude platform en dat kostte zo belachelijk veel geld! Ik kon er zelf ook niet bij.

Dus toen is Buro Staal voor me aan de slag gegaan met BuddyBoss en LearnDash. Het was wel gaandeweg veel uitzoekwerk, voor beide kanten, maar ik dacht ‘dit wordt retestrak, net als alles wat Buro Staal maakt.’ En dat werd het ook. WordPress voelt gewoon vertrouwd en functioneert goed.”

Mulit device Travel Media websites

“Ik dacht: dit wordt retestrak, net als alles wat Buro Staal maakt. En dat werd het ook.”

“Alles wat ik nu bij Buro Staal neerleg is redelijk ad hoc. Ik bedenk wat en stuur het naar Rick. Ik heb steeds vaker strategiesessies met ze want Rosanne en Rick geven gewoon goed advies.

Ze zeggen het ook als ik iets niet moet willen. En dan luister ik. Want ik ga geen expert inhuren en er vervolgens niet naar luisteren. Dus ik zoek vaker de samenwerking met ze op.”

Het doel

“Ik heb steeds vaker strategiesessies met ze want Rosanne en Rick geven gewoon goed advies.”

De aanpak

“Op dit moment hebben Rick en ik een template gemaakt voor de nieuwssites en worden alle andere sites omgezet naar dat design. Mijn jongere broer Seb zal ook steeds vaker worden betrokken bij business development terwijl onze vader langzaamaan van zijn welverdiende pensioen kan gaan genieten.”

Het resultaat

“Ik vind resultaten meten lastig,” zegt T.J. “Ik ben niet genoeg met de data bezig, zou ik meer kunnen doen. Maar wij zijn een niche bedrijf, onze klantenkring en de relevante bezoekers zijn een kleine groep. Ik zou wel meer abonnees willen voor onze Premium content. We schrijven zulke goede verhalen!”

T.J. en Seb hebben een hoop mooie toekomstplannen. Ze zijn nog lang niet klaar met uitbreiden en optimaliseren. “Ik ben groot fan van de supportbundels van Buro Staal. We zijn nog aan het kijken hoe we de workflow kunnen optimaliseren, maar daar heb ik wel ideeën over.”

“Het zijn ook gewoon leuke mensen bij Buro Staal,” zegt T.J. “Dat vind ik minstens zo belangrijk als hun expertise. We moeten al zoveel werken. Laten we het dan met leuke mensen doen.”

Nou, dat compliment steken we in onze zak. Bedankt T.J.

Zie jij ook winstkansen in het automatiseren van processen waar veel handmatig werk in zit

En zou je daarvoor graag samenwerken met een team waar de vakkennis en het enthousiasme vanaf straalt? Laten we dan kennismaken. Kunnen we kijken of het klikt. En geven we je gelijk wat tips.

Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader