
klantproject Sneeuwbal Strategie
Een compleet pakket met Sneeuwbal-effect
Ir. Frank Bakker heeft na 7 werkgevers de stap gezet om voor zichzelf te beginnen. 2,5 jaar geleden werd hij zelfstandig ondernemer, maar werkte nog altijd namens zijn opdrachtgevers. Een half jaar geleden besloot hij om zijn eigen toekomst in handen te nemen en een nieuw pad te gaan bewandelen.
Na een mooi proces met een coach kwam hij tot de conclusie dat hij zijn werk onder een eigen bedrijfsnaam wilde voortzetten. Vanuit zijn passie voor verkoop is het zijn missie om bedrijven met complexe sales strategisch uit te dagen en vervolgens gezamenlijk duurzame waarde te creëren: Sneeuwbal Strategie.
De opdracht
“Ondanks dat ik al een tijdje zelfstandig ondernemer was, had ik nog helemaal niks van een website of andere zichtbaarheid,” vertelt Frank. Wel belangrijk, natuurlijk. Niet alleen om uit te leggen wat je doet, maar ook voor vindbaarheid. “En potentiële opdrachtgevers leren me alvast een beetje kennen, voordat we samen meetbare impact gaan maken.”
Voor die zichtbaarheid hebben we Frank een totaalpakket aangeboden: we hebben meegedacht over zijn bedrijfsnaam, zijn logo en visitekaartjes gemaakt, de website gemaakt -inclusief wat visuals- én we hebben hem gekoppeld aan een toffe fotograaf, Studio Lien.

“Mijn verwachtingen zijn overtroffen.”
Frank Bakker
De situatie
“Om met mijn zichtbaarheid als zelfstandige aan de slag te gaan wilde ik professionele hulp inroepen, dus niet van de buurjongen op de hoek. Vanuit mijn verleden ken ik diverse websitebouwers. Hoe ik met Buro Staal in contact ben gekomen is eigenlijk wel een grappig verhaal,” grinnikt Frank. “Een partij vroeg me wat ik nou een prettige website vond. Ik noemde die van Jos Burgers. En wat blijkt, Buro Staal heeft die website gemaakt! Tja, dan kon ik net zo goed direct naar de bron.”

“Op vrijdagmorgen 10 januari om 8:50 belde ik Rosanne. Ze zei: ‘om 11 uur ben ik klaar met mijn meeting. Zullen we dan videobellen?’ Toevallig had ik ook een meeting tot 11 uur, dus dat kwam me perfect uit. Het eerste gesprek was meteen prettig, er was direct sprake van een klik. Rosanne dacht direct mee over een domeinnaam die ik had geregistreerd. Gelukkig had ik nog een ander idee achter de hand, Sneeuwbal Sales Strategie, want daar werd ze heel enthousiast van en had meteen een heleboel ideeën.”
“Buro Staal was precies wat ik nodig had.”
Frank Bakker – Sneeuwbal
Het doel
“Mijn doel was zichtbaarheid,” lacht Frank. “Nou, dat is gelukt! Mijn posts op LinkedIn over de website en de lancering van ‘Sneeuwbal – Strategische groei met meetbare impact’ hebben al heel veel views behaald.”
De aanpak
“Meteen nadat ik groen licht had gegeven aan Buro Staal kwamen ze met een duidelijke planning,” vertelt Frank. “Er zaten data achter en wie waar verantwoordelijk voor was. Er werd direct een call met de fotograaf gepland, ik moest kleuren en teksten aanleveren en aan de bak. Die stok achter de deur vond ik heel fijn, lekker tempo ook. Omdat Buro Staal sterk is in communicatie en planning was er goed projectmanagement. Alles ging via de mail en ik kon opmerkingen plaatsen bij het design.”
“Het bouwen zelf ging, met Kevin erbij, heel snel,” zegt Frank. “Soms dacht ik dat mijn feedback was verdwenen, maar dan bleek dat ze dat al hadden verwerkt. Ik ben ook heel blij dat ik die fotoshoot met Aileen heb gedaan. Het is niet mijn ding, maar ik kreeg er gaandeweg zelfs plezier in!”


“De samenwerking was top en ging als een raket!”
Frank Bakker – Sneeuwbal
Het resultaat
“Het is helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had, nog beter zelfs!” zegt Frank blij. “Als je het hebt over de aanpak van Buro Staal, en de manier waarop ze zakendoen, dan past dat perfect bij wat ik zocht en nodig had. Het was een topsamenwerking, mijn verwachtingen zijn echt overtroffen. Het ging als een raket! Ik geloof dat ze de site in 1 maand tijd hebben gemaakt, vanaf het eerste contact tot de oplevering. Was dit hun snelste ooit?”