
klantproject SharedServiceGids
Leadgeneratie en online relaties opbouwen is een stuk makkelijker geworden
Voor Carina van Reeven van SharedServiceGids hebben wij een nieuwe tweetalige website met bijbehorende leadgeneratie funnel ontwikkeld. De oude website had het 10-jarig jubileum gevierd en mocht met welverdiend pensioen. Omdat de adviestrajecten die Carina verkoopt meer dan een jaar duren en een flinke investering vergen, is ook de verkoopcyclus vaak lang. Daarom wilde zij graag actiever leads generen en met deze groep in contact blijven. Met de nieuwe opzet van haar website is dat een stuk makkelijker geworden.
De situatie
Carina helpt CEO’s en CFO’s met het optimaliseren van financieel shared service centers. Zo’n tien jaar geleden heeft ze een boek over dat onderwerp gepubliceerd, en is kort daarna haar onderneming begonnen. In die tien jaar heeft ze voortdurend geïnvesteerd in het verder schaalbaar maken van haar bedrijf. Daarvoor heeft ze zich ook in online marketing verdiept. Zo leerde ze onder meer leads genereren via LinkedIn. Daarnaast had ze eerder dit jaar tijdens een business building challenge de opzet van haar website en leadgeneratie funnel grotendeels zelf uitgewerkt. Omdat ze tijdens die challenge tegen de technische grenzen van het systeem dat ze gebruikte aanliep, vroeg ze haar netwerk om advies. Zo kreeg ze Buro Staal aanbevolen en raakten we met haar in gesprek.

“Ik kon Rosanne goed uitleggen waarom ik bepaalde dingen in mijn website en in de funnel wilde, en Rosanne zag dan direct voor zich hoe ze dat in WordPress kon bouwen. Dat was razendsnel schakelen.”
Carina van Reeven
Het doel
Het vernieuwen van de website maakte voor Carina onderdeel uit van haar wens om haar hele marketing verder te professionaliseren. Ze wilde haar website actiever inzetten om leads te genereren en online met deze leads in contact te blijven. De nieuwe website moest:
- Tweetalig worden zodat zowel haar Nederlandse als internationale klanten makkelijk informatie konden vinden en in contact konden blijven.
- De website moest worden gekoppeld met een marketing automatiseringssysteem en de hele funnel moest worden ingericht.
- Er moest een vrij complexe leadgeneratie- en verkoopfunnel worden ingericht met daarin een gratis downloads, kassakoopjes en upsells.
- Op termijn wilde ze met de website organisch verkeer uit zoekmachines kunnen aantrekken.


DE aanpak
Omdat de opzet van de website al grotendeels klaar was, konden we gelijk aan de slag met het vertalen van Carina’s wensen in WordPress. Zo kon de Nederlandstalige website al na enkele weken live. Door het zwangerschapsverlof van Rosanne en doordat Engelstalige funnel iets anders bleek te zijn, had de ontwikkeling van de Engelstalige site iets meer voeten in de aarde. Die is uiteindelijk begin december live gegaan.
“Ik kreeg Buro Staal via een wederzijdse kennis aanbevolen en het klikte direct.”
Het resultaat
De nieuwe website ziet er fris en aantrekkelijk uit, en laadt op alle apparaten snel en soepel. Daarmee is in beide talen het genereren van leads en het verder online opbouwen van de relaties met leads een stuk makkelijker geworden. De volgende stap is het verbeteren van de positie van de website in de zoekmachines, zodat er meer verkeer komt dat ook daadwerkelijk kan converteren.