klantproject Roeland de wilde

De opdracht

“Ik heb in het verleden met de negatieve kanten van mentale gezondheid te maken gehad. Mijn lessen zijn veilig en positief. Juist omdat het negatieve er ook mag zijn. Mijn missie staat heel precies voor me. Mijn lessen hebben een bepaalde eenvoud, die wilde ik vangen. Wat ik wil vertellen aan mensen is niet complex en ingewikkeld. Het mag er zijn en dat geeft ruimte om adem te halen. Die eenvoud moest terugkomen in de site.”

We voelden het vanuit onze tenen: Buro Staal wilde een website maken voor Roeland de Wilde. En dan zonder kosten voor hem, omdat we mee willen helpen aan zijn missie: mentale gezondheid bespreekbaar maken.

“Buro Staal begreep snel en precies wat ik wilde.”

De situatie

“Mijn missie werd zo’n 3, 4 jaar geleden heel duidelijk. Mijn persoonlijke ervaringen spelen daarin mee. Ik ben opgeleid tot sportdocent, maar toen ik ging kijken wat bij mij past als persoon, dan is dat niet sport, en ook niet traditionele coaching,” vertelt Roeland.

“Ik ontdekte dat er een sterk talent in mij zat. Als ik mezelf kwetsbaar opstel, dan durven de jongeren waar ik mee werk dat ook te doen. Ik ontwikkelde mijn eigen unieke methodieken. Het was zoeken: hoe doe ik marketing? Hoe laat ik mensen en scholen weten wat ik doen? Het was moeilijk om dit concreet te vertellen.”

“Op het moment dat ik daarin vastzat, kreeg ik opeens een bericht van Rosanne van Buro Staal:

Hi Roeland,

Ondanks dat we nog geen connectie zijn, zie ik je posts regelmatig in mijn feed. Ik vind het zo mooi wat je doet en je verhalen ontroeren me.

Ik ben eigenaar van een webagency. Kunnen wij bijdragen aan jouw missie door gratis een steengoede website voor je te maken?

Wat jij doet, is belangrijk.”

“Door de website vertrouwen mensen me nu sneller. Er zit een professionele kant aan.”

Het doel

“Het bericht van Rosanne voelde oprecht en vertrouwd. Ik mailde haar terug dat ik kippenvel had en dat haar aanbod het perfecte cadeau zou zijn. Ik ben blij dat ik dit cadeau met open armen heb durven aannemen.”

“Rosanne kwam met een voorstel over hetgeen ik miste, wat ik zelf niet kon doen. Ze legde me in een meeting haar aanbod uit en bracht me in contact met Kevin, een van de ontwerpers bij Buro Staal.”

“Ik heb naar ze uitgesproken dat ik het stukje marketing heel ingewikkeld vind. Ik wilde dat mensen via de website worden uitgenodigd om een workshop aan te vragen bij mij. Een ander doel van de site is dat het mijn bedrijf – mijn missie – meer body geeft, meer professionaliteit.”

De aanpak

“De samenwerking en de bouw van de website verliepen vlot en efficiënt,” vertelt Roeland. “Uiteindelijk heb ik maar 1x hoeven uitleggen wat ik wilde en daarna hoefde ik alleen maar wat kleine puntjes terug te geven. Ze begrepen snel en precies wat ik wilde. Ik was wel verbaasd dat ze het ontwerp in 1x zo goed hadden. Het proces ging ook vlot in tijd. De eerste meeting was op 11 april en op 2 mei werd de site opgeleverd.”

“Mijn werk is uniek. De website moest ook uniek zijn. Ik kwam bijvoorbeeld met het idee dat de website bij binnenkomst niet standaard moest zijn. Je gaat op de site van donker naar licht. Je ziet 1 grote zin: ‘Tijd om taboe te doorbreken’. Dit was een complexe opdracht, maar Kevin heeft het in 1x voor elkaar gekregen. Toen was mijn website uniek.”

“Ik ben echt net 10 minuten geleden gebeld omdat iemand mijn site zag en dacht: Yep die kan wel komen spreken. En een tof bedrag aangeboden ook nog. Heel cool!”

Resultaat

“De website staat op dit moment 3 maanden live. Dat was vlak voor de zomervakantie. Normaal gesproken krijg ik alleen nieuwe aanvragen door mond-tot-mondreclame. Toen de site live was had ik binnen een week al iemand die een paar workshops wilde afnemen.”

“Door de website vertrouwen mensen me nu sneller. Mijn dingen zijn echt en meer werkelijkheid geworden. Er zit een professionelere kant aan en die komt recht uit mijn hart. Het nieuwe schooljaar is net begonnen. De resultaten van de nieuwe site, die gaan nu komen.”

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN