Een flexibele, frisse website die helemaal past bij onze rebranding

Air So Pure

Een flexibele, frisse website die helemaal past bij onze rebranding

Een flexibele, frisse website die helemaal past bij onze rebranding. Dat was de wens van Air So Pure. De leden van de gelijknamige telersverenigingen produceren sterk luchtzuiverende planten.

Air So Pure wil tuincentra, groothandels en consumenten informeren met een goede site die ook gemakkelijk en snel te onderhouden is. We gingen in gesprek over onze samenwerking.

“Bij de eerste kennismaking vroeg Rosanne al goed door om te komen tot wat wij echt wilden. Ik vond het best spannend dat Buro Staal alleen met WordPress werkt, want dat is open source en ik wist niet of ik dat wilde. Rosanne liet me op basis van praktijkvoorbeelden zien dat je een hele hoop functionaliteiten op slot kan zetten, zodat anderen er niets aan kunnen veranderen. Dat sprak me aan.”

Gelukkig hebben we snel de twijfels en bezwaren kunnen wegnemen. De snelheid en het gebruiksgemak van de nieuwe site was heel belangrijk.

“Het ging mij vooral om een pragmatische, snelle website. Buro Staal is echt een praktisch bureau. En ze zijn zelf ook continu bezig met uitdagingen en ontwikkelingen. Ze helpen ook WordCamps [zie kader hieronder] organiseren en zo. Dus je weet dat je daar goed zit qua kennis en ervaring. Bij een bureau dat met een gesloten, eigen CMS werkt ben je toch altijd weer van hen afhankelijk en dat gevoel heb ik bij Buro Staal niet.”

De Opdracht

Air So Pure multiple devices

Rosanne is al heel wat jaren vrijwilliger bij WordCamps, zoals WordCamp Rotterdam, WordCamp Europe en WordCamp Nederland. Een WordCamp is een (meerdaags) event met onder andere talks en workshops voor iedereen die ook maar iets met WordPress doet, georganiseerd door vrijwilligers uit de WordPress community.

De Situatie

“Binnen de B2B en B2C sector voor luchtzuiverende planten zijn wij een bekende naam. We moeten een nette website hebben waarmee we goed kunnen informeren. We hadden wel een site, maar die voldeed niet meer aan onze vraag.”

De vormgeving en techniek van de eerdere site waren verouderd. Qua snelheid en flexibiliteit kon hij niet mee met de wensen van Air So Pure. Het koppelen met nieuws en socials ging ook niet lekker.

“In 2021/2022 hadden we een rebranding met een bedrijf uit Rotterdam gedaan en daar moest een nieuwe website bij komen. Ik vind het belangrijk dat wij ons op kantoor kunnen bezighouden met dingen waar we goed in zijn en zo min mogelijk tijd verdoen met randzaken.”

Air So Pure kende Rosanne nog van de tijd dat zij verkoper was in de sierteeltsector. “Ik zag wel eens een bericht van haar voorbij komen op LinkedIn. We zochten een technisch sterke partij met praktische kennis van onze sector. Ik wist dat ik bij Buro Staal goed zat.”

Air So Pure is een grote vereniging. Ze doen met de site geen handel, maar willen primair informeren. En een omgeving die er voor de consument aantrekkelijk uitziet.

Het doel

“Onze website is onze landingsplaats. Mensen kunnen daar antwoord vinden op hun vragen. Het is echt voor online informatievoorziening. We moeten meegaan met de tijd.”

De aanpak

Na het eerste gesprek met Rosanne, en de handtekening voor de samenwerking, nam Tim het over. “Het was zaak om zo snel mogelijk alles bij Tim te krijgen: het uitgangspuntdocument voor de nieuwe huisstijl, de foto’s, fonts, etc. Tim ging er als een speer mee aan de slag.”

We maakten zo snel mogelijk designs van verschillende pagina’s op basis van de nieuwe huisstijl. Die gingen rap naar Air So Pure voor goedkeuring en bijsturing. De laatste week van januari was voor Air So Pure een belangrijke tijd, omdat ze op een grote beurs in Duitsland zouden staan en de nieuwe branding gingen presenteren. We werkten dan ook hard naar de livegang toe. De stijl op de beurs en de online branding moesten wel met elkaar kloppen.

“Je hebt van tevoren een beeld van waar je heen wilt. Wat het voor mij lastig maakte was dat ik na de rebranding alleen op kantoor zat. Tijd vinden was soms moeilijk. Nu heb ik gelukkig een nieuwe collega. Zij weet veel van websites en het hele online gebeuren en pakt goed door.”

Het resultaat

“We zijn zeer tevreden met het resultaat. Dat komt goed overeen met onze vraag. Er staat nu echt iets moois. We zijn nu bezig met een klantportaal met een gesloten login voor onze klanten. Deze is nog in ontwikkeling maar zal heel handig zijn. We zijn alleen nog aan het uitzoeken hoe en wat. Dan kunnen we bijvoorbeeld veel verder vooruit werken en plannen met onze leden en klanten. Maar het op de site zelf actueel houden.”

“De samenwerking met Buro Staal verliep heel prettig en snel. Tim moest door de drukte en de complexiteit van de rebranding soms op ons wachten in plaats van andersom. Maar als we weer een stap konden zetten dan ging het heel snel. Aan een nieuwe site werken is tof, maar soms vergeet je dat de rest ook gewoon doorgaat.”

“Gelukkig zijn we maar weinig tijd kwijt aan het bijhouden. Wij kunnen gemakkelijk aan de inhoud sleutelen; een vertaling aanpassingen of een beeld vervangen, bedoel ik dan. De rest komen we niet aan. Tim heeft op een goede manier uitgelegd waar alles zit en hoe het aan te passen is. Nu is het aan ons om de nieuwsitems te vullen en die te delen op de socials zodat er nog meer mensen naar de site gaan kijken. En dan op de store locator. We gaan er weer snel mee verder.”

Zie jij ook winstkansen in het automatiseren van processen waar veel handmatig werk in zit

En zou je daarvoor graag samenwerken met een team waar de vakkennis en het enthousiasme vanaf straalt? Laten we dan kennismaken. Kunnen we kijken of het klikt. En geven we je gelijk wat tips.

Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader