Verbeter je SEO met behulp van een sitemap

Een titel waar gelijk al twee termen in staan, die misschien een beetje abracadabra zijn. Sorry :-) SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, in het Nederlands vertaald met zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in het verbeteren van je website om te zorgen dat deze hoger in de zoekresultaten terecht komt. Een sitemap is een […]

alt tekst invullen

De Vijf … punten waar je op moet letten voordat je foto’s invoegt in je website

Foto’s zijn een belangrijk onderdeel van je website. Ze voegen emotie toe. Als je er zelf op staat, maken de foto’s je website persoonlijk. Maar ze kunnen ook functioneel zijn door bezoekers in een bepaalde kijkrichting te sturen. We zien het nog vaak mis gaan bij foto’s. Te groot, te klein, geen toegevoegde waarde, schots […]

10 SEO tips voor de perfecte landingspagina

Hoe maak je een perfecte landingspagina? In mijn vorige gastblog heb ik je uitgelegd wat nu precies een landingspagina is en waar je deze voor kunt gebruiken. In deze blogpost wil ik je een aantal tips geven over hoe je een perfecte landingspagina kunt maken. Er zijn veel tips en technieken waarmee je je website […]

Video SEO link in je omschrijving

Hoe scoor je met video SEO?

Dankzij de hoge snelheid van het (mobiele) internet wordt er steeds vaker en langer naar video’s gekeken. Mensen zien graag leuke of informatieve filmpjes en uit onderzoek van Hubspot blijkt dat het één van de beste manieren is om mensen te bereiken. Veel van hen vinden film prettiger dan tekst en houden hun aandacht er […]

Landingspagina’s – Wat zijn dat nu eigenlijk?

Wat zijn landingspagina’s Landingspagina’s zijn pagina’s waar je bezoekers op terechtkomen (dus ‘landen’) nadat ze via een ander kanaal of zoekopdracht doorgeklikt hebben naar je website. De bezoekers komen op deze pagina’s terecht nadat ze bijvoorbeeld op een van jouw zoekadvertenties hebben geklikt. Landingspagina’s zijn dus niet zomaar te vinden in de navigatie van je […]

Wat is AMP en wat moet ik er mee op mijn WordPress site?

AMP is een afkorting van Accelerated Mobile Pages, een nieuw initiatief van Google. Het initiatief is erop gericht mobiele bezoekers een nog betere gebruikerservaring te bieden door pagina’s te tonen die supersnel laden. Het snel laden van de pagina’s wordt bereikt door deze als het ware te strippen. De content blijft natuurlijk staan, maar de […]

WordPress SEO by Yoast: tips van de makers!

De plugins WordPress SEO by Yoast en Google Analytics by Yoast, zijn gebouwd door Yoast. De oprichter van dit bedrijf is Joost de Valk. Vijf jaar geleden begon hij alleen op een zolderkamer met het ontwikkelen van deze plugins, inmiddels zijn beide plugins meer dan een miljoen keer gedownload en heeft hij een internationaal bedrijf […]

Voorrang mobielvriendelijke sites in mobiele zoekresultaten

Het werd in december al aangekondigd, vandaag is het zo ver: Google heeft wereldwijd een verandering in het zoekalgoritme uitgerold, waardoor websites die niet mobielvriendelijk zijn een stuk lager geplaatst worden in de mobiele zoekresultaten. Websites die wel mobielvriendelijk zijn, komen daardoor automatisch hoger in de mobiele zoekresultaten. Waarom mobielvriendelijke sites voorrang krijgen Google geeft mobielvriendelijke sites […]

Zoekmachineoptimalisatie deel III: Facebook

In deze driedelige reeks ‘Zoekmachineoptimalisatie’ bespreek ik hoe je je WordPress website kunt optimaliseren voor zoekmachines met behulp van de Yoast WordPress SEO plugin. In het eerste deel heb ik uitgelegd wat on en off page SEO is en hoe je kunt beginnen met de Yoast WordPress SEO plugin. In het tweede deel heb ik besproken […]

Zoekmachineoptimalisatie deel II: pagina analyse maken

Vorige week heb ik uitgelegd wat on en off page SEO is en hoe je kunt beginnen met de Yoast WordPress SEO plugin. Ik heb het tabblad ‘Algemeen’ besproken en uitgelegd waar je de focus zoekterm in kunt vullen en wat de gekleurde bolletjes betekenen. Stel dat jouw pagina nog geen groen bolletje heeft, hoe weet je dan […]