podcast askmathijs

[Podcast] De positieve invloed van toegankelijkheid op je webshop

Het toegankelijk maken van je webshop is voor ál je bezoekers fijn en het kan een enorme invloed op je omzet hebben. Rosanne praat erover met Mathijs Kok in de podcast AskMathijs.

humor op je website tegenstelling

Hoe je humor op je website kunt gebruiken

Ik houd wel van een lolletje op zijn tijd. Geen moppen tappen of flauwe filmpjes kijken. Maar een reactie die ad rem is, zelfspot of een leuk geschreven tekst gaan er bij mij altijd goed in. Niet alleen in mijn privé omgeving, maar ook zakelijk gezien. Natuurlijk neem ik mijn werk serieus, maar het moet […]

goede 404 pagina diergaarde blijdorp

Waar moet een goede 404-pagina aan voldoen?

Of je nu op een zoekresultaat in Google hebt geklikt of op een link op een website, het kan gebeuren dat je een 404-error te zien krijgt. Die foutmelding wordt getoond als er een link geopend wordt van een pagina die niet (meer) bestaat. Dit kan enorm frustrerend zijn voor een bezoeker. Probeer de pijn […]

dode links op je website verhelpen 1

Maak je bezoekers en Google blij door doodlopende links op je website te verhelpen

Een van die dingen waar het regelmatig mee mis gaat, zijn links die niet meer bestaan, maar wel nog in Google zichtbaar zijn. Je kent het vast wel: je zoekt via Google naar iets, ziet in de zoekresultaten een veelbelovende hit, klikt erop en de pagina blijkt niet te werken / niet meer te bestaan. […]

wordpress e mailroutering

E-mailroutering voor je formulieren

Eerder schreven we over hoe je de ideale klantgerichte contactpagina kunt maken. Daarin schrijven we dat je een formulier kunt maken en deze, afhankelijke van het onderwerp, naar verschillende e-mailadressen kunt laten sturen (= e-mailroutering). Leuk natuurlijk om zoiets te droppen, maar we vonden dat we je dan ook uit moesten leggen hoe dat werkt. […]

koninklijk gedrag website avg

De klant is koning dus vraag je netjes om toestemming*

* En misschien ook omdat je je aan de wetgeving wilt houden en het risico op een boete wilt uitsluiten. Na ruim een jaar zoeken hebben we eindelijk een oplossing gevonden die je website écht AVG-proof maakt. We bieden deze oplossing aan in samenwerking met De Functionaris. Jurist Leonard van der Leeden van De Functionaris […]

onderdelen ideale contactpagina website

De ideale, klantgerichte contactpagina in drie stappen

De contactpagina op een website is vaak een ondergeschoven kindje. Terwijl het eigenlijk de belangrijkste pagina op je website zou moeten zijn. Je wilt immers dat potentiële klanten contact met je opnemen. Veel verder dan het plaatsen van adresgegevens, een contactformulier en een Google Maps kaartje komen veel bedrijven toch niet. Ik hoor je denken […]

Wijs bezoekers de weg met een effectief website menu

Steeds vaker merk ik dat klanten ‘duidelijk’ en ‘overzichtelijk’ als eerste punten noemen als ik vraag aan welke eisen hun website moet voldoen. Begrijpelijk, want uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een bezoeker binnen 10 seconden beslist of hij/zij op de website blijft of deze weg klikt. Het is dus belangrijk om in één oogopslag te […]