Yoast WordPress SEO pagina analyse

Zoekmachineoptimalisatie deel II: pagina analyse maken

Vorige week heb ik uitgelegd wat on en off page SEO is en hoe je kunt beginnen met de Yoast WordPress SEO plugin. Ik heb het tabblad ‘Algemeen’ besproken en uitgelegd waar je de focus zoekterm in kunt vullen en wat de gekleurde bolletjes betekenen. Stel dat jouw pagina nog geen groen bolletje heeft, hoe weet je dan […]

Yoast WordPress SEO Algemeen

Zoekmachineoptimalisatie: de Yoast WordPress SEO plugin

Als ik met klanten de wensen voor hun nieuwe website doorneem, komt standaard het ‘goed scoren in Google‘ voorbij. Het valt me steeds vaker op, dat ze vervolgens geen flauw idee wat hier bij komt kijken. Eigenlijk kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen, want de veranderingen op dit gebied volgen elkaar in hoog […]

meer bezoekers

Meer terugkerende bezoekers op je website

Als je een website of blog hebt, wil je graag meer bezoekers. Meer bezoekers, betekent een groter bereik, grotere bekendheid en meer kans op extra inkomsten. Hoeveel bezoekers je ook krijgt, het kunnen er altijd meer worden. En het liefst wil je dat die bezoekers niet één keer je website bezoeken, maar meerdere keren, zodat […]

Slimmer online werken: vijf tips waar je écht wat aan hebt

Aan het begin van dit jaar heb ik mezelf het boek Slimmer online werken in 60 minuten van @stenkate cadeau gedaan. Aangezien ik het grootste deel van mijn tijd online werk, was ik erg benieuwd welke stappen ik kon ondernemen om slimmer online te werken. In de inleiding stelt Ten Kate dat ik als lezer […]

Browser Google Chrome timmert verder aan de weg

Als webdesigner heb je niet alleen rekening te houden met het schermformaat waar een website op bekeken wordt, maar ook met de browser die hiervoor gebruikt wordt. Elke browser heeft zo zijn voor- en nadelen. Browers verschillen in  veiligheid, gebruiksvriendelijkheid, snelheid en vormgeving. En ondanks dat er webstandaarden zijn die er voor moeten zorgen dat een website […]