Boekenweek 2019 | Beren op de weg, spinsels in je hoofd

Met Beren op de weg, spinsels in je hoofd dagen Theo Ijzermans en Coen Dirkx je uit, eens anders naar je stressvolle situaties te kijken. Want heeft je opdrachtgever nu écht gezegd dat je er bij de volgende misser uitvliegt, of heb jij dat er zelf van gemaakt? Met behulp van Rationele Effectiviteits Training (RET) […]

Boekenweek 2019 | 1 Ding

Vandaag: 1 Ding van Gary Keller en Jay Papasan Je hebt 26 nieuwe e-mails, bent getagd op LinkedIn, het rode bolletje bij het WhatsApp icoon geeft aan dat je 8 nieuwe berichtjes hebt en je hebt 2 gemiste oproepen. En dat terwijl je morgen een grote deadline hebt.Afleiding is overal. We zijn minder productief en […]

Boekenweek 2019 | Eén fan per dag

Vandaag: Eén fan per dag van Jos Burgers Vraag jezelf eens eerlijk af: wil je een klant echt helpen? Of wil je hem alleen van zijn geld af helpen? Elke ondernemer wil klantvriendelijk zijn. We weten ook wel wat daar voor nodig is. Maar het in de praktijk brengen, is toch vaak een ander verhaal. […]

10 regels voor succesvol ondernemen

Hoe komt het dat de een wel succesvol een bedrijf weet op te zetten en de ander niet? Volgens topondernemer Marcus Lemonis (1973) zijn er 10 regels voor succesvol ondernemen. Of jouw bedrijf wel of geen succes wordt, hangt er helemaal van af of jij je aan die regels houdt. Marcus Lemonis is een Amerikaanse […]

De 10 meest gelezen blogs in 2018

Vorig jaar maakten we voor het eerst een lijstje met de 10 meest gelezen blogs van 2017. Leuk om te maken, maar ook vooral een goed reflectiemoment. Waar lezen onze bezoekers graag over? Hoe komen ze bij onze blogs terecht? En zijn alle blogs nog wel actueel of moeten er misschien een paar aangevuld worden? […]

Doelgroep bepalen

Zo definieer je je doelgroep

Natuurlijk wil je dat zoveel mogelijk mensen je product of dienst afnemen, maar ze zeggen niet voor niets dat een gemiddelde doelgroep je gemiddelde klanten oplevert. Helemaal niet erg natuurlijk, maar als je je wilt onderscheiden én als je alleen maar met leuke klanten wilt werken, is het belangrijk dat je een doelgroep ‘durft’ te […]

Goodybag MKB Ondernemerscongres

Belangrijke lessen voor elke MKB-ondernemer

Donderdag 1 november 2018. De Van Nelle Fabriek. 2000 MKB’ers en heel veel goede sprekers met een inspirerend verhaal. Voor iedereen die er niet bij kon zijn (en voor iedereen die er wel bij was, maar het graag nog eens terugleest), hebben we een samenvatting gemaakt van alle lessen die we geleerd hebben. Ben Tiggelaar […]

Oh nee, een nieuw logo!

Een nieuw logo zorgt meestal voor veel enthousiasme. Zodra het af is, wil je het vol trots aan de buitenwereld laten zien en gelijk op al je visuele uitingen toepassen. Maar de beslissing om een nieuw logo te laten ontwikkelen is niet altijd even makkelijk. In dit artikel nemen we je mee in de weg […]

Hapje voor hapje kikkers eten: over uitstelgedrag en efficiënt werken

Nope, dit keer geen blog over websites, maar over ondernemen. Omdat ik iets geleerd heb en denk dat jij daar ook iets aan kunt hebben. Heb jij ooit wel eens een levende kikker gegeten? Ik eet er sinds twee weken elke dag een. De een is wat taaier, de ander wat groter, de volgende wat […]

kracht van bloggen

De 10 meest gelezen blogs in 2017

Zo aan het einde van het jaar wemelt het van de lijstjes. We hebben er al heel veel doorgenomen en bedachten opeens hé, dat kunnen wij ook! We zijn in Google Analytics gedoken en om heel eerlijk te zijn, schrokken we een beetje … We schrijven vaak een blog omdat we denken dat anderen het […]