Nieuwe timeline Facebook

Op 30 maart 2012  is het zover: dan wordt de nieuwe timeline van Facebook op alle persoonlijke profielen toegepast. De pagina die u voor je bedrijf bijhoudt, wordt ook voorzien van deze nieuwe timeline. Maar wat betekent dat nu precies voor je pagina?

Cover- en profielfoto
Volgens Facebook kunnen bedrijven met de nieuwe timeline op meer manieren hun verhaal vertellen en hun identiteit uitdrukken. Visuele aspecten spelen hierbij een grote rol. Zo komt er een grote coverfoto bovenaan de pagina (851 x 315 pixels). Door hier een unieke foto te plaatsen die representatief is voor je bedrijf kun je je pagina een eigen stijl geven en interesse opwekken bij je fans. Daaronder kun je een profielfoto plaatsen die je bedrijf op Facebook representeert. Dit is een goede plek om je logo te gebruiken. Hieronder een afbeelding van de pagina van Coca Cola met de locaties van de cover- en profielfoto en de navigatie.


Nieuwe timeline Facebook 

Navigatie
De navigatie op de nieuwe timeline vindt plaats onder de coverfoto. Als eerste zijn hier standaard de foto’s van je pagina te vinden. De drie items daarna kun je zelf instellen. Als je meer items hebt, verschijnt er een dropdown-menu naast de vier weergegeven items.

Mijlpalen
Als je een nieuwe statusupdate plaats, komt deze bovenaan je timeline te staan. Naast berichten kun je nu ook mijlpalen toevoegen. Het is zelfs mogelijk om statusupdates of mijlpalen uit het verleden op je timeline te plaatsen. Dit biedt je de mogelijkheid om de hele geschiedenis van je bedrijf in woord en beeld weer te geven. Je moet hiervoor wel eerst de startdatum van je bedrijf als mijlpaal aangeven. Een mijlpaal wordt standaard over de twee kolommen weergegeven. Bij een statusupdate is dat ook mogelijk.

Adminpanel
Er is ook een activiteitenlog en een adminpanel toegevoegd. Het activiteitenlog hebt je om je timeline te organiseren. Je kunt berichten bovenaan je timeline vastpinnen of juist verbergen. Dit maakt je timeline een stuk afwisselender. Het adminpanel toont notificaties en statistieken. Hier worden ook de privé berichten weergegeven die je fans naar je kunnen sturen. Hierdoor wordt het contact met je fans persoonlijker.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *