maatwerk kopie

Quizvraag: Hoeveel omzetstijging leverde de nieuwe site van Quiz Brothers op?

Soms staat een nieuwe, eigentijdse en gebruiksvriendelijke website al een tijdje op je wensenlijstje, maar kom je er gewoonweg niet aan toe. Dat was bijvoorbeeld het geval voor Jan Duijndam van Quiz Brothers. Nu de website zo’n twee maanden live is, en zowel de omzet als het aantal aanvragen met zo’n 25% gestegen is, vraagt hij zich hooguit af waarom hij er niet eerder aan toe was gekomen.  

Bekijk hier de website >>

De situatie.

De drie broers Jan, Cies en Joachim Duijndam waren al jaren fan van pubquizzen. Ze vonden het alleen jammer dat die quizzen vaak te moeilijk waren en daardoor niet altijd voor iedereen even leuk. Daarom haalden ze een kroegbaas over om daar een quizavond te mogen organiseren. Dat werd een groot succes en zo is Quiz Brothers ontstaan. Toen door de coronacrisis de kroegen dicht moesten, begonnen ze online quizzen te organiserenDaar bleek groot animo voor en bijna een jaar later loopt dat nog steeds lekker. Inmiddels kun je zelfs doe-het-zelf quizpakketten en muziekbingo pakketten bestellen. Eigenlijk hadden ze al een tijdje een nieuwe website op hun wensenlijstje staan. Ze kwamen er alleen niet aan toe. Ondertussen werd het hoog tijd om wat workflows te automatiseren. Dat zou de site aan de ene kant nog gebruiksvriendelijker maken en daarnaast het team een boel handwerk besparen.  

Jan Duijndam, die binnen Quiz Brothers verantwoordelijk is voor alle randzaken, kende Rosanne en Annemieke al jaren. Ze leerden elkaar kennen via BNI en kwamen elkaar daarna regelmatig bij pubquizzen tegenEen paar maanden geleden hebben we hem voor het Staal Magazine geïnterviewd. Wat? Heb je dat gemistHier lees je het artikel alsnog. 

 Jan heeft bij het kiezen voor een bureau nog met één andere partij contact gehad. Hij koos voor Buro Staal omdat het al langer klikte en omdat hij uit zijn netwerk veel positieve verhalen hoorde.  

tablet en iphone

“Rosanne en Annemieke zijn enthousiast, vlot en betrouwbaar. Ze voelden goed aan wat ik nodig had en hielden er een lekker tempo in. 

Ook met de nieuwe website wilde Jan vooral alle betrokken partijen informeren over wat het bedrijf deed en voor ze kon betekenen. Daarnaast wilde hij dat het voor potentiële klanten makkelijker zou worden om interesse te tonen. Bovendien wilde hij graag het verkoopproces van doe-het-zelf quiz– en muziekbingo pakketten zoveel mogelijk automatiseren. Hier ging eigenlijk teveel handwerk in zitten, waardoor de marge ten opzichte van de inspanning wat uit balans was.  

Het doel.

Het doel.

Ook met de nieuwe website wilde Jan vooral alle betrokken partijen informeren over wat het bedrijf deed en voor ze kon betekenen. Daarnaast wilde hij dat het voor potentiële klanten makkelijker zou worden om interesse te tonen. Bovendien wilde hij graag het verkoopproces van doe-het-zelf quiz– en muziekbingo pakketten zoveel mogelijk automatiseren. Hier ging eigenlijk teveel handwerk in zitten, waardoor de marge ten opzichte van de inspanning wat uit balans was.  

De aanpak.

Op basis van Jans wensen hebben we een eerste opzet gemaakt. Aan de hand van zijn feedback hebben we hierop wat aanpassingen doorgevoerdDaarna konden we al snel aan de slag met het vullen van content, de WooCommerce productpagina’s en het koppelen van de betaalprovider Mollie.  

 

Omdat alle doe-het-zelf pakketten semi-maatwerk zijn, was het belangrijk dat kopers konden aangeven wanneer ze de pakketten uiterlijk nodig hadden. Dit hebben we als extra feature in de webshop ingebouwd.  

Natuurlijk is een nieuwe website een flinke investering. Maar Buro Staal is echt steengoed in maatwerk websites die je helpen je doel te bereiken. En met deze groei in het aantal aanvragen en in de omzet, verwacht ik dat ik die investering snel terugverdien. 

muziekbingo kopie

Het resultaat.

De website van Quiz Brothers is begin november 2020 live gegaan. Mensen weten de site goed te vinden. Inmiddels wordt het team overspoeld met aanvragen via de website. Zowel het aantal leads als de omzet is met zo’n 25% gestegen. Ook uit het netwerk ontvangt het bedrijf veel positieve reacties. Zelfs van concullega’s. 

Omdat Jan zelf actief de website bijhoudt, was hij daarnaast erg blij met de op maat gemaakte video tutorial. Hierdoor kon hij al snel zelf aanpassingen maken. En toen hij desondanks een keer vastliep, hadden we hem onder de 30-dagen VIP service in een wip weer op weg.  

 

Zie jij ook winstkansen in het automatiseren van processen waar veel handmatig werk in zit? 

En zou je daarvoor graag samenwerken met een team waar de vakkennis en het enthousiasme vanaf straaltLaten we dan kennismaken. Kunnen we kijken of het klikt. En geven we je gelijk wat tips.