2019 04 22 19.30.48 1

Ook online de wind in de zeilen en vol op koers

 IJsselmeerzeilers

Pieter Reinhart van IJsselmeerzeilers wilde dat zijn site meer reserveringen zou opleveren. We hebben dus eerst een conversie optimalisatie scan uitgevoerd. Op basis daarvan hebben we onder meer de site overgezet naar een ander WordPress thema. Dat thema was meer gestroomlijnd en had meer mogelijkheden. Hierdoor kon het aantal plug-ins worden verminderd. De site laadt nu in minder 2 seconden. Daarnaast worden bezoekers nu op een logischere manier van de eerste kennismaking naar de gewenste reservering geleid. Met een steady stroom reserveringen als gevolg.

Bekijk hier de website >>

De situatie.

Pieter Reinhart houdt van de frisse wind op het open water. Hij loopt zo over van passie voor zeilen dat hij er een businessmodel van heeft gemaakt. Met zijn bedrijf IJsselmeerzeilers verhuurt hij zeilboten waarmee je een dag, weekend of wekenlang op het IJsselmeer kunt gaan zeilen. Pieter is ook iemand die graag regelmatig een frisse wind door zijn marketing laat waaien. En ook nog op onze favoriete manier. Door er aan de ene kant zelf actief betrokken bij te willen zijn (we leerden hem kennen in de Facebook groep van niemand minder dan Aartjan van Erkel). Maar ook door te snappen dat de technische ontwikkelingen rondom websites nu zo snel gaan dat je dat deel beter uit handen kunt geven.

smartmockup 1

“Ik had direct een goed gevoel bij Rosanne. Het klikte en waar het om online marketing ging, spraken we dezelfde taal.”

Pieter had de indruk dat zijn site veel meer leads kon opleveren. En vroeg zich onder meer af of de laadtijd daar iets mee te maken kon hebben. Daarom vroeg hij ons om advies.

We begonnen dus met een conversie optimalisatie scan. Uit die scan kwamen een aantal verbeterpunten:

  • De site kon inderdaad wel een boost in de laadtijd gebruiken. Die was een stuk trager dan gemiddelde web bezoeker wil wachten. Dat is namelijk maximaal 2 seconden.
  • We zagen kansen om meer organisch zoekverkeer aan te trekken op een aantal nog niet gebruikte zoektermen
  • We raadden Pieter stappen aan om gerichter naar de meest gewenste actie (een boot reserveren of meer informatie vragen) toe te werken.

Het doel.

Het doel.

Pieter had de indruk dat zijn site veel meer leads kon opleveren. En vroeg zich onder meer af of de laadtijd daar iets mee te maken kon hebben. Daarom vroeg hij ons om advies.

We begonnen dus met een conversie optimalisatie scan.  Uit die scan kwamen een aantal verbeterpunten:

  • De site kon inderdaad wel een boost in de laadtijd gebruiken. Die was een stuk trager dan gemiddelde web bezoeker wil wachten. Dat is namelijk maximaal 2 seconden.
  • We zagen kansen om meer organisch zoekverkeer aan te trekken op een aantal nog niet gebruikte zoektermen
  • We raadden Pieter stappen aan om gerichter naar de meest gewenste actie (een boot reserveren of meer informatie vragen) toe te werken.

De aanpak.

Met de “go” op ons optimalisatie voorstel in onze inbox gingen we aan de slag. Na de eerste ronde was de laadtijd al meer dan gehalveerd. Alleen zaten we daarmee nog niet onder de twee seconden. Balen! Verder zoeken dus. Het bleek nodig om het bestaande WordPress thema door een meer gestroomlijnde versie te vervangen. Daarmee konden we een aantal vertragende plug-ins verwijderen.

Bij conversie optimalisatie maken kleine aanpassingen soms grote verschillen. Bezoekers leken soms tijdens het reserveren vast te lopen. Mmmmmm… Toen hebben we het team achter de reserveringsmodule maar eens heul lief aangekeken. Die hebben vervolgens de software iets aangepast, waardoor die hobbel nu verdwenen is. Toppers!

“Als iemand mij zou vragen een bureau aan te raden, zou ik eerst vragen of ze zich in online marketing verdiept hebben. Leer je doelgroep kennen, en blijf dicht bij ze. Zo kun je namelijk beter bepalen wat je wilt, en kun je beter de focus op de juiste dingen leggen. En daarna zou ik ze direct naar Buro Staal doorsturen.”   

uqmv6036 kopie

Het resultaat.

Sinds de oplevering van de nieuwe site, is er een steady stroom van reserveringen en berichten op gang gekomen. En nadat de reserveringsmodule is aangepast, zag Pieter het aantal reserveringen nog verder stijgen.

Ook de doelgroep is enthousiast over de site. Huurders geven aan dat de site logisch is opgebouwd, en dat ze de informatie die ze zoeken makkelijk kunnen vinden.

“Ik heb zelden tijd om zelf de statistieken in te duiken. Daarom is het fijn dat Rosanne dat af en toe doet. Zonder dat ik daarom hoef te vragen. Ze denkt actief mee, ziet verbeterpunten en stelt oplossingen voor.” 

Heb jij ook veel en heel verschillende doelgroepen?

Wil jij ook een site die je tijd bespaart en omzet oplevert? Laten we dan eens kennismaken! Wie weet staat jouw site dan binnenkort ook tussen onze WordPress case studies (link naar case overview).