Meer e-boek aanvragen, kennismakingsgespreken en klanten

De situatie


Larinda heeft een tijdlang diverse bedrijven naast elkaar gehad. In de afgelopen jaren merkte ze steeds vaker dat ze het meest energie kreeg van het coachen van hoogbegaafden. Toen ze eenmaal besloten had om zich daar volledig op te focussen, moest dat ook in haar marketing duidelijk worden. Wij werken al een aantal jaar met Larinda samen en beheerden ook haar vorige websites. Daarom benaderde ze ons om mee te denken over de aanpak en om de uitvoering ervan te verzorgen.

 “Ik heb Rosanne een aantal jaren geleden via BNI leren kennen als een eerlijke, deskundige en bevlogen professional. Omdat ik geloof dat je een website beter in één keer goed neer kunt zetten dan zelf te gaan zitten knutselen, zijn we toen al snel gaan samenwerken.”

Het doel

Het is Larinda’s missie om hoogbegaafde mensen te helpen hun pad te vinden zodat ze vol overgave een zinvol leven kunnen leiden. Om haar doelgroep te helpen met het bepalen of zij de juiste persoon zou kunnen zijn om hen te begeleiden bij het vinden van dat pad, moest de website:

  • niet alleen professionaliteit, maar ook deskundigheid en warmte uitstralen;
  • laten zien wie Larinda is als persoon en wat haar een expert op dit gebied maakt;
  • geoptimaliseerd worden voor zoektermen rondom het thema hoogbegaafdheid;
  • makkelijk zelf bij te houden zijn.

DE aanpak

Met de persoonlijkheid van Larinda en de kenmerken van de doelgroep in het achterhoofd, heeft Annemieke een ontwerpvoorstel gemaakt. Omdat er in de oude websites veel content stond die voor dit bedrijf en deze doelgroep niet relevant waren, hebben we daarnaast samen goed over de structuur van de website nagedacht. Wanneer je tegenwoordig enige kans op hoge posities in zoekresultaten wilt behalen, is een heldere contentstructuur namelijk essentieel. 

Daarnaast hebben we tijdens het ontwikkelen van de nieuwe website nauw met Larinda’s SEO specialist samengewerkt om de waarde van de oude websites en pagina’s zo goed mogelijk naar de nieuwe over te dragen.

“Annemieke heeft veel gevoel voor hoe je pagina’s zo kunt vormgeven dat ze overzichtelijk en uitnodigend zijn. Daarnaast heeft weet ze als geen ander hoe je daar pictogrammen voor kunt inzetten.“ 

HET resultaat

Larinda’s doelgroep heeft de nieuwe website met enthousiasme ontvangen. Ze heeft er flink wat complimenten over gekregen. Daarnaast nodigt de site ook uit tot actie. Haar e-book wordt nu een stuk meer gedownload en ook het aantal aanvragen voor kennismakingsgesprekken is toegenomen. Dat heeft al tot diverse nieuwe klanten geleid, en zo groeit niet alleen haar omzet maar ook haar impact. En is dat niet minstens zo belangrijk?  

Larinda: “Ga beslist eens kennismaken met het team van Buro Staal. Het is een lekker no-nonsens bedrijf met korte lijnen. Ze denken heel goed vanuit een marketing oogpunt met je mee, en weten websites ook technisch goed op te zetten.“

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN