Iedereen is laaiend enthousiast

De situatie

Een eetstoornis. Het kan je zomaar overkomen. Bij het Leontienhuis helpen ervaringsdeskundigen mensen met een eetstoornis en hun naasten om het gevecht aan te gaan. En deze ziekte te overwinnen. De schitterend gerestaureerde boerderij in Zevenhuizen is vernoemd naar de oprichter Leontien van Moorsel. Deze bekende wielrenster kampte zelf jaren met een eetstoornis. Tijdens haar herstel had ze veel steun van haar schoonouders. Zij hielpen haar met een goede balans tussen liefde geven (aan de persoon) en consequent zijn (tegen de eetstoornis) om de ziekte te overwinnen. Zo’n positieve, pragmatische aanpak wilde Leontien ook aan andere mensen met een eetstoornis aanbieden.

Zo is het Leontienhuis in 2015 als een inloophuis begonnen. Inmiddels is het uitgegroeid tot een volwaardig centrum voor herstel met allerlei activiteiten en programma’s voor deelnemers uit het hele land. Sinds de opening is de organisatie steeds verder geprofessionaliseerd. Daarom was het tijd geworden voor een brand make-over. Deze begon met een brand workshop waarin het team onder andere werkte aan het formuleren van de visie, een merkstrategie en een positioneringsverhaal. Vervolgens moest onder andere de website daarop worden aangepast.

Patty Varekamp, de communicatiespecialist van het Leontienhuis, had al in diverse andere projecten met ons samengewerkt. Ze had het gevoel dat het tussen ons team en het team van het Leontienhuis zou klikken. En benaderde ons om de mogelijkheden te bespreken.

“Rosanne gaat voor het beste resultaat en is heel transparant. Je weet precies wat je aan haar hebt en wat er van je verwacht wordt. Ik vond het heel overzichtelijk om één vaste contactpersoon te hebben. Door die korte lijntjes konden we dingen snel aftikken.“ 

Het doel

Tijdens de strategiesessie hebben Patty en Rosanne samen doelen voor de nieuwe website bepaald. Zo moesten de nieuwe centrale boodschap, het logo en de tagline bij de doelgroep gaan landen. Maar bovenal moest de website informeren, inspireren en aanzetten tot actie. Op een lekker praktische manier en boordevol hoop en positiviteit. Wanneer je namelijk als wanhopige vader of moeder op zoek bent naar hulp voor je kind, heb je weinig aan websites die weliswaar mooi zijn, maar totaal geen antwoord op de meest urgente vragen geven.

DE aanpak

Na de strategiesessie hebben we een eerste opzet ontwikkeld. Daarna hebben we in een aantal rondes de feedback verwerkt en het ontwerp definitief gemaakt. Patty was al vertrouwd met WordPress. In haar eigen woorden voelde het ‘als thuiskomen’. Dat maakte het ook makkelijk om het gebruik van de site aan de vrijwilliger die haar ondersteunt uit te leggen. Omdat Patty van huis uit copywriter is, heeft zij zelf de teksten verzorgd.

Patty: “Het was fijn dat Rosanne enthousiast was over de merkstrategie, maar ook niet bang was om lastige vragen te stellen. Zo hebben we deze weten te vertalen in een gebruiksvriendelijke website met een heldere contentstructuur.“ 

“Als team vonden we het echt nobel dat een groeiend maar relatief klein bureau dit best pittige project op vrijwillige basis op wilde pakken. Iedereen is laaiend enthousiast over het resultaat. ” 

HET resultaat

Medio april 2021 is de nieuwe site live gegaan. Dat was nog even een spannend moment, omdat de hosting en de domeinnaam niet op de juiste manier met elkaar communiceerden. Met een beetje hulp van Rosanne bij het stellen van de juiste vragen aan het webhosting bedrijf was dat gelukkig snel opgelost.

De nieuwe site is met laaiend enthousiasme ontvangen. Ondertussen draait de site enkele weken, en is het tijd geworden om er meer reuring aan te geven. En ook nu de 30 dagen VIP service voorbij zijn, blijft Buro Staal onderhoud en support voor de website verzorgen.

Patty: “Buro Staal is kundig, recht door zee en betrokken. Ben je op zoek naar een bureau, dan is dit een goede, heldere partij die afspraken goed nakomt en waar je altijd een eerlijk antwoord krijgt.

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN