De bestellingen gaan door het dak

De situatie

Het energieke team van Gezond Leven Diëtisten helpt mensen met allerlei soorten kwesties rondom voeding. Hun belangrijkste doelgroep zijn vrouwen tussen de 45 en 65 die hun overgewicht willen aanpakken, maar ze adviseren daarnaast ook:

  • moeders die met de handen in haar zitten omdat hun kroost niet warmloopt voor iets anders dan pizza, patat en pannenkoeken;
  • sporters die een niveautje hoger willen en anders moeten gaan eten;
  • en meiden die helemaal klaar zijn met hun groeiende zwembandjes.

Naast voedingsadvies kun je in de praktijk van Gezond Leven Diëtisten ook gespecialiseerde voedingsmiddelen en supplementen kopen. Hoewel het team overwoog om een aparte winkel te openen, hebben ze onder andere door de  COVID-19 crisis besloten om eerst meer op de website en webshop te focussen. Die hadden ondertussen hun vijfde verjaardag gevierd en dat begon je te merken. De bestaande pagina-structuur met lange pagina’s vol tekst en de donkere, wat gedateerde uitstraling leek steeds minder vertrouwen te wekken. Kortom: het was tijd voor een make-over.

Tijdens dit project werkten we vooral samen met Nathalya Leenaars, die bij Gezond Leven Diëtisten als assistent en online marketeer werkt.


“We hadden vanaf het begin het gevoel dat Rosanne zich betrokken voelde bij ons bedrijf. Ze had zich goed verdiept in wat wij doen en waar we voor staan. Het voelde alsof ze tijdens onze samenwerking een beetje in ons DNA was gekropen. Ze dacht actief mee, kwam met waardevolle oplossingen en hielp ons vooruitkijken. Dat is fijn samenwerken.”  

Het doel

Met de bestaande website en de doelen voor de toekomst in het achterhoofd, waren de doelen duidelijk:

  • Een frisse, maar rustige uitstraling;
  • Gebruikersvriendelijk;
  • Daardoor de naamsbekendheid vergroten;
  • Daardoor meer omzet genereren.

DE aanpak

De samenwerking begon met een online strategiesessie. Hierin hebben we samen met het team van Gezond Leven Diëtisten de doelen en wensen geïnventariseerd. Daarnaast hebben we uitgelegd hoe het project globaal zou verlopen.


Vanaf het presenteren van de eerste opzet hebben we diverse feedback momenten ingepland. Daarnaast hebben we met een centrale wensenlijst gewerkt zodat voor iedereen duidelijk was wat er nog open stond en dit punt voor punt verwerkt kon worden. Zo wisten iedereen altijd waar we stonden. 

Nathalya: “Wanneer je nog niet zoveel technische kennis van websites hebt, is het lastig om in te schatten hoe veelomvattend een website make-over is. Rosanne speelde daar goed op in, was geduldig en legde veel uit. We hadden regelmatig belmomenten en gebruikten een centrale wensenlijst die stap voor stap afgewerkt werd. Daardoor had ik er eigenlijk weinig stress van. Het verliep allemaal lekker relaxed.” 

“Ik had weinig stress van het hele project. Het verliep allemaal lekker relaxed.” 

HET resultaat

Nu de nieuwe website staat is het tijd om hier zoveel mogelijk uit te halen. Het team plaatst regelmatig nieuwe artikelen. Daarnaast is Nathalya namens Gezond Leven Diëtisten lekker actief op Facebook en Instagram. Verder adverteren ze online en zijn ze actief bezig met SEO. Zo willen ze hun naamsbekendheid steeds verder vergroten. Eerst in en rond Den Haag, maar mogelijk ook daarbuiten. 

En het mooiste? Een paar weken na lancering kregen we van Nathalya dit bericht: “De bestellingen gaan door het dak!! We merken echt een duidelijk verschil met de vorige website dus we zijn heel blij daarmee.” 

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN