EEN WEBSITE WAAR HET (PRE-LAUNCH) TEAM TROTS OP IS!

De situatie

De wereldbevolking groeit als een malle. Daardoor stijgt de vraag naar groenten en fruit. En alsof dat nog niet uitdagend genoeg is, is er wereldwijd ook een gierend tekort aan teeltexperts. Gelukkig hebben ze daar bij Blue Radix wat op gevonden. Ze helpen telers en investeerders om de opbrengst van kassen te optimaliseren. Qua opbrengst en qua duurzaamheid. Met behulp van AI (artificial intelligence) is het mogelijk om kassen autonoom te besturen. Bijna niet voor te stellen, hè? Te warm? Te koud? Niet vochtig genoeg? Raampje open. Raampje dicht. Verwarming aan. Sproeien maar. Op basis van algoritmes.

Het kan gewoon anno 2020! Hoe ze daar achter kwamen? Een aantal medewerkers van Agro Energy (een dochterbedrijf van Eneco) nam deel aan een wereldwijde challenge. Dat is een soort hackathon, maar dan voor tuinbouwexperts. Tijdens deze challenge deden ze zoveel waardevolle kennis op, dat het niet slim zou zijn geweest om er geen business model omheen te bouwen. Zo ontstond Blue Radix. En omdat wij al een tijdje voor Agro Energy werkten, werden we ook uitgenodigd om een site voor Blue Radix te maken.

Het doel

Blue Radix wil met de website hun doelgroep informeren en inspireren, en hierdoor leads genereren. Als bezoeker kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief, en binnenkort kun je ook diverse e-papers downloaden en lezen.

DE aanpak

Ter voorbereiding voor de strategiesessie heeft Marijke een schets gemaakt van de site structuur die ze in gedachten had. Die hebben we tijdens de strategiesessie besproken en verder uitgewerkt. Daarnaast hebben we de opzet voor een aantal pagina’s geschetst. En hebben we uitgebreid gebrainstormd over de meest logische navigatie.

Omdat het team van Blue Radix zelf makkelijker content wil kunnen toevoegen, hebben we de Elementor plugin toegevoegd. Die plugin maakt het makkelijk om met verschillende content blokken naar eigen inzicht pagina’s op te bouwen.

HET resultaat

Binnen het team en het netwerk werd de site warm ontvangen. Op het moment van publiceren van deze casestudy is het bedrijf nog niet officieel van start. De harde cijfers hou je dus nog even tegoed.

SAMEN RENNEN, SPRINGEN, VLIEGEN,
DUIKEN, VALLEN, OPSTAAN
EN WEER DOORGAAN