blue radix autonoom telen

Een website waar het (pre-launch) team trots op is.

Blue Radix

Blue Radix levert data gedreven diensten waarmee kassen autonoom bestuurd kunnen worden. Wij mochten de site voor dit nieuwe bedrijf ontwikkelen. We begonnen met een intensieve strategie sessie. Daarin hebben we de meest logische opbouw van de content bepaald. Op basis van het brand book hebben we een frisse look & feel ontworpen. Het resultaat mag er zijn. Een site waar het team trots op is. En binnenkort hopen we data gedreven resultaten te kunnen delen.

Bekijk hier de website >>

De situatie.

De wereldbevolking groeit als een malle. Daardoor stijgt de vraag naar groenten en fruit. En alsof dat nog niet uitdagend genoeg is, is er wereldwijd ook een gierend tekort aan teeltexperts. Gelukkig hebben ze daar bij Blue Radix wat op gevonden. Ze helpen telers en investeerders om de opbrengst van kassen te optimaliseren. Qua opbrengst en qua duurzaamheid. Met behulp van AI (artificial intelligence) is het mogelijk om kassen autonoom te besturen. Bijna niet voor te stellen, hè? Te warm? Te koud? Niet vochtig genoeg? Raampje open. Raampje dicht. Verwarming aan. Sproeien maar. Op basis van algoritmes. Het kan gewoon anno 2020! Hoe ze daar achter kwamen? Een aantal medewerkers van Agro Energy (een dochterbedrijf van Eneco) nam deel aan een wereldwijde challenge. Dat is een soort hackathon, maar dan voor tuinbouwexperts. Tijdens deze challenge deden ze zoveel waardevolle kennis op, dat het niet slim zou zijn geweest om er geen business model omheen te bouwen. Zo ontstond Blue Radix. En omdat wij al een tijdje voor Agro Energy werkten, werden we ook uitgenodigd om een site voor Blue Radix te maken.

blue radix

“Ik vind het fijn dat Rosanne iemand is die je niet naar de mond praat. Ze geeft je eerlijk haar mening, en zet je aan het denken!”

Blue Radix wil met de website hun doelgroep informeren en inspireren, en hierdoor leads genereren. Als bezoeker kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief, en binnenkort kun je ook diverse e-papers downloaden en lezen.

Het doel.

Het doel.

Blue Radix wil met de website hun doelgroep informeren en inspireren, en hierdoor leads genereren. Als bezoeker kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief, en binnenkort kun je ook diverse e-papers downloaden en lezen.

De aanpak.

Ter voorbereiding voor de strategiesessie heeft Marijke een schets gemaakt van de site structuur die ze in gedachten had. Die hebben we tijdens de strategiesessie besproken en verder uitgewerkt. Daarnaast hebben we de opzet voor een aantal pagina’s geschetst. En hebben we uitgebreid gebrainstormd over de meest logische navigatie.

Omdat het team van Blue Radix zelf makkelijker content wil kunnen toevoegen, hebben we de Elementor plugin toegevoegd. Die plugin maakt het makkelijk om met verschillende content blokken naar eigen inzicht pagina’s op te bouwen.

“Ik vond het fijn dat de site kant en klaar werd opgeleverd. Je hoeft dus niet nog voor lancering zelf alle content te plaatsen. Buro Staal heeft de elementen uit het brand boek goed terug laten komen in het ontwerp van de site. Het ziet er super professioneel uit, ook op mobiel. We zijn enorm trots op deze site.”

autonoom teeltmanagement

Het resultaat.

Binnen het team en het netwerk werd de site warm ontvangen. Op het moment van publiceren van deze casestudy is het bedrijf nog niet officieel van start. De harde cijfers hou je dus nog even tegoed.

En jij?

Wil jij ook een site waarmee je makkelijk zelf content kunt toevoegen? Bel ons dan gewoon even. Dan drinken we een bakkie wat-je-ook-lekker-vindt en kijken we of het klikt.