Je kent het vast wel. Je bent een lekker dagje weg in een stad die je niet zo goed kent. Het is avond en tijd om wat te gaan eten bij een restaurant. Wat is de volgende stap? Grote kans dat je je telefoon pakt, toch?
We gebruiken steeds vaker onze computers, telefoons en tablets om via het internet onder andere routes te bepalen en eetgelegenheden te vinden. Via apps als Trip Adviser of Google Maps bijvoorbeeld. Met Google Bedrijfsprofiel kun je als bedrijf vrij eenvoudig zorgen dat ook jouw bedrijf bij zoekopdrachten op Google Maps naar voren komt. Of bij een lokale zoekopdracht in de zoekresultaten wordt uitgelicht. Op deze manier kunnen (potentiële) klanten je bedrijf makkelijker en sneller vinden zoals bij ons:
Gevonden worden in lokale zoekopdrachten
Google Mijn Bedrijf is vooral gericht op lokale zoekopdrachten. Dus wanneer je zoals in het voorbeeld hierboven uit eten wilt in een stad bent die je niet goed kent, kun je gewoon op je telefoon in Google restaurants, visrestaurants of pannenkoekenrestaurants intypen. Google Maps kan zien waar je bent en zal je relevante restaurants in de buurt laten zien. De restaurants die zich hebben aangemeld bij Google Mijn Bedrijf dan.
Een voorbeeld als je op een bedrijf zoekt in Google Zoeken (één van de beste restaurants in Groningen, mocht je eens in de buurt zijn):
Het gehele rechterdeel van de afbeelding komt van het Google Bedrijfsprofiel. En nee, dit bestaat niet alleen voor hotels en restaurants. Het is voor alle bedrijven beschikbaar die een gratis Google Bedrijfsprofiel hebben aangemaakt en zorgt ervoor dat je bedrijf in Google Maps komt te staan. Wel zo handig als een klant op bezoek wil komen.