Katherine Wols en Ruud van der Klugt zijn eigenaar van Hal ZES10, een webshop en winkel waar je alles vindt om je huis een moderne look te geven. Van kleine accessoires tot banken en kasten; ze hebben het allemaal. We gingen met Katherine in gesprek om haar ondernemersverhaal te achterhalen. 

Het bedenken van een bedrijfsnaam kan enorm lastig zijn. Hoe zijn jullie op “Hal ZES10” gekomen? 

Eigenlijk is het puur toeval. We zijn gestart op 6 oktober 2016 ofwel 6-10-2016. Daar zit twee keer het getal 16 is, wat toevallig ook mijn geluksgetal is. Daar komt dus de ZES10 vandaan. Het pand waar we in gestart zijn, was een soort loods/hal. Dat hebben we eraan toegevoegd en zo is de naam Hal ZES10 ontstaan. 

 
Komen jullie uit een echte ondernemersfamilie of zijn jullie de eerste die het avontuur aandurven?  

Ik kom niet uit een ondernemersfamilie. Mijn ouders zijn wel zakelijk ingesteld, maar werken allebei in loondienst. Ruud komt wel uit een echte ondernemersfamilie. Hij denkt na over besluitvorming, lang termijnplannen en loopt eigenlijk altijd 10 stappen vooruit. 

Ik ben vooral creatief. Ik zie iets, zie er potentie in en maak er iets leuks van. Zo heb ik oude meubelstukken opgekocht en opgeknapt. Vervolgens had ik geen flauw idee wat ik ervoor moest vragen en dacht ik ‘neem maar mee’. Daar ben ik niet zakelijk genoeg voor. Gelukkig is Ruud dat dus wel en vullen we elkaar goed aan.  

“Neem maar mee! Ik ben vooral creatief. Zo heb ik oude meubelstukken opgekocht en opgeknapt.  Vervolgens had ik geen flauw idee wat ik ervoor moest vragen.” 

Jullie hebben niet alleen samen een bedrijf, jullie zijn ook een stel en ouders van zoon Owen. Is het lastig om zakelijk en privé te scheiden? 

Ruud heeft als eerst zijn baan opgezegd en heeft echt de roots opgezet van Hal ZES10. Sinds een jaar heb ik ook mijn baan opgezegd en ben vanaf de achtergrond steeds meer naar de voorgrond getreden. Ruud doet vooral de zakelijke markt, ik de winkel en samen de webshop. Doordat we het echt samen doen, is het wel een beetje living on the edge. Als we thuis zijn, moeten we echt afspreken dat we de telefoons aan de eettafel weg doen, anders blijven we bezig.   

Doen jullie echt alles met zijn tweeën? 

Nee, gelukkig niet. We hebben een stagiair en 3 dames die helpen om de winkel en de webshop draaiende te houden. Ruud is veel bezig met het bezorgen, service, laden, lossen, monteren en zit veel op de weg. Onze volgende vacature wordt een iemand die hem daarbij gaat ondersteunen, daar maken we Ruud echt blij mee. We bezorgen soms in de buurt, maar eigenlijk rijdt Ruud door het hele land om bestellingen te bezorgen. Het maakt niet uit of het 2 hoog, met de trap of de lift moet, wij zorgen dat de meubels op de juiste plek neergezet worden. Dit wordt door veel klanten echt als een extra service ervaren. 

Jullie zijn begonnen met de webshop en daarna is er een winkel bijgekomen. Vaak gaat het andersom. Hoe is dat bij jullie zo gekomen? 

Dat was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, dat die winkel erbij kwam, maar we merkten dat er behoefte aan was. We begonnen de webshop en hadden een locatie voor de opslag. Een bank of stoel wil je toch voor eerst even proberen voordat je hem koopt. Daarom werd de loods steeds meer een stukje showroom die bezocht kon worden. 

De showroom werd steeds verder uitgebreid. Waar we begonnen met banken en kasten kwam er ook verlich-ting bij, kleden, decoratie. Binnen de kortste keren hadden we ruimtegebrek. Toen er in het dorp een schitte-rend pand vrijkwam, hebben we onze kans gegrepen. We hebben nu een aparte loods voor een stukje opslag en een supermooie winkel waar we naast de banken, tafels, kasten en stoelen nog meer leuke accessoires kwijt kunnen. Doordat we nu de ruimte hebben, zijn we inmiddels ook met een lijn voor kinderen gestart. 

 
Waarin onderscheiden jullie je? 

De motor achter ons bedrijf zijn echt zakelijke projecten. Daarnaast willen we echt service bieden. Onze eigen bezorgservice is daar een goed voorbeeld van. Verder geven we ook interieuradvies. We gaan een locatie bekijken of gebruiken foto’s en een plattegrond. We vormen ons een beeld van de lichtinval, bepalen een stijl, maken een moodboard en 2 tekeningen met specificaties. Dit gehele plan krijgt de klant mee en kan hier vervolgens zelf mee aan de slag. Alle producten kunnen uiteraard in de webshop besteld worden. Als er een bestelling volgt, brengen we de kosten voor het interieuradvies hierop in mindering. 

En welke rol speelt social media in dit geheel? 

Via social media krijgen we veel traffic in de webshop. De nadruk ligt op Instagram. We maken veel stories en proberen een mooie feed te maken. Facebook gebruiken we ook nog omdat we zien dat daar de oudere generatie nog meer actief is. We krijgen sfeerbeelden van de leveranciers aangeleverd, maar maken ook veel foto’s in de winkel.   

We zien trouwens in de winkel dat producten die op TV voorbij komen het beste verkopen. Programma’s als Eigen Huis & Tuin, House Vision en vtWonen Weer Verliefd op je Huis hebben dus ook nog steeds een enorme invloed.     

Wat is jouw favoriete product? 

Ik houd enorm van accessoires. Potjes, kaarsjes, kussentjes. Daar word ik super hebberig van. We hebben ook het afgelopen jaar 3 banken gehad. Ik wil alles proberen, maar dat is niet bij te houden. Er komt elke keer zoveel nieuws binnen!  

Ik voel me fijn in een mooi huis en wil ook dat het een visitekaartje is. Als we visite krijgen moeten ze zich natuurlijk ook wel prettig voelen en ook Owen moet lekker zijn gang kunnen gaan, dus ik waak er wel goed voor dat ons huis geen tweede showroom wordt. 

De webshop van Hal ZES10 is te vinden op halzes10.nl. Wil je liever in de winkel shoppen? Het adres is:  Hoofdstraat 117 in De Lier. 

Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader