Opvallen en onderscheiden

Hoe zorg je dat je herkenbaar bent? Dat is een vraag die veel ondernemers bezighoudt. Natuurlijk, een mooi, goed doordacht logo en een bijpassende huisstijl kunnen hiervoor zorgen, maar dat is niet altijd genoeg. Tijdens mijn laatste stedentrip kwam ik een mooi voorbeeld tegen van jezelf onderscheiden. Oud & Nieuw Mijn lief en ik hebben […]

Waarom je beter niet zelf je visitekaartje kunt maken

Als je gaat netwerken (en ja, dat is een belangrijk onderdeel van je onderneming) wil je visitekaartjes uitdelen. Zo wordt je makkelijker onthouden door potentiële klanten en samenwerkingspartners, aangezien zij je visitekaartje bewaren. Alle informatie die er op staat moet kloppen, check dit dus altijd dubbel! Het zou natuurlijk erg vervelend zijn als ze je […]

Waarom je beter niet zelf je logo kunt maken

Een logo zorgt voor herkenbaarheid. Roep Albert Heijn en iedereen ziet het blauwe AH logo voor zich. Roep Jumbo en iedereen ziet direct de kleur geel. Als je in een winkelstraat loopt, herken je de winkels aan de logo’s. Een logo helpt je dus je te onderscheiden, op te vallen en je naamsbekendheid op te […]

Het kleurenwoordenboek: CMYK, PMS, RGB en Hex

Ken je dat? Heb je op je computer een mooi ontwerp staan, print je het uit, zijn de kleuren heel anders. Bekijk je het bestand op je telefoon, zijn de kleuren weer anders. En zelfs als je het bestand bij een drukker laat drukken, wijken de kleuren toch weer een beetje af. Dit kan erg […]

Bekende logo’s door de jaren heen

Is het je al weleens opgevallen dat bekende logo’s door de jaren heen ‘stiekem’ veranderen? Soms hebben ze ineens een iets ander uiterlijk gekregen, een andere kleur of een ander symbool. Meestal zie je nog wel iets van herkenning, zodat de ‘basis’ hetzelfde blijft. Je hoeft je logo niet volledig te veranderen als je wilt […]

Reclame op je auto: do’s en don’ts

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, kun je ervoor kiezen om je auto te laten beletteren. Hiermee kun je op een relatief goedkope en gemakkelijke manier veel mensen kennis laten maken met je bedrijf. Zeker wanneer je veel op de weg zit, is reclame op je auto de moeite waard om over na te denken. […]