De belangrijkste zin op je website

De belangrijkste zin op je website

9 6

Stel: een bezoeker komt voor de eerste keer op jouw website. Via Facebook, via een andere website of door per ongeluk op het verkeerde zoekresultaat te klikken. Het zou kunnen dat hij jouw bedrijf al kent, maar de kans is ook aanwezig dat hij nog nooit van je bedrijf gehoord heeft. Snapt hij dan direct waar hij terechtgekomen is?

Er is één zin op je website waarmee je de bezoeker direct kunt vertellen waarom jouw bedrijf er is, waarin je je onderscheidt en welke informatie er op jouw website te vinden is: de tagline. Als je een goede tagline hebt, weet jouw bezoeker direct waar hij is.

De tagline vind je ergens in de buurt van je logo (het liefst er onder), omdat bezoekers daar als eerste naar een verklaring van je website zoeken. Mijn tagline staat boven mijn logo en is nog verre van perfect, maar je moet ergens beginnen 😉

Tagline

In WordPress kun je de tagline invullen bij Instellingen -> Algemeen. Vul hier sowieso iets in, ook als je tagline nog niet perfect is! Er zijn namelijk talloze WordPress websites te vinden waar de standaard tagline van WordPress nog in staat: Just another WordPress site. En dat vertelt jouw bezoeker helemaal niets over jouw bedrijf…

Admin tagline

In dit artikel kun je meer lezen over het belang van een goede tagline en wat een goede tagline dan precies inhoud. Je vindt er ook voorbeelden van websites die een goede tagline hebben en tips over wat je wel en niet in je tagline moet zetten.

Onze blogs nooit meer mislopen?

Ontvang onze nieuwsbrief boordevol kennis, belangrijke updates en nieuws over ons vakgebied dan 1x per maand zo in je inbox.
Uiteraard wordt je e-mailadres helemaal nergens anders voor gebruikt en kun je je altijd nog uitschrijven als je toch spijt hebt van al die handige informatie in je mailbox. We snappen goed hoe overweldigend onze bak aan kennis kan zijn, hoor!
Google-Beoordeling
4.9
Gebaseerd op 28 recensies
js_loader