Stel: een bezoeker komt voor de eerste keer op jouw website. Via Facebook, via een andere website of door per ongeluk op het verkeerde zoekresultaat te klikken. Het zou kunnen dat hij jouw bedrijf al kent, maar de kans is ook aanwezig dat hij nog nooit van je bedrijf gehoord heeft. Snapt hij dan direct waar hij terechtgekomen is?
Er is één zin op je website waarmee je de bezoeker direct kunt vertellen waarom jouw bedrijf er is, waarin je je onderscheidt en welke informatie er op jouw website te vinden is: de tagline. Als je een goede tagline hebt, weet jouw bezoeker direct waar hij is.
De tagline vind je ergens in de buurt van je logo (het liefst er onder), omdat bezoekers daar als eerste naar een verklaring van je website zoeken. Mijn tagline staat boven mijn logo en is nog verre van perfect, maar je moet ergens beginnen 😉
In WordPress kun je de tagline invullen bij Instellingen -> Algemeen. Vul hier sowieso iets in, ook als je tagline nog niet perfect is! Er zijn namelijk talloze WordPress websites te vinden waar de standaard tagline van WordPress nog in staat: Just another WordPress site. En dat vertelt jouw bezoeker helemaal niets over jouw bedrijf…
In dit artikel kun je meer lezen over het belang van een goede tagline en wat een goede tagline dan precies inhoud. Je vindt er ook voorbeelden van websites die een goede tagline hebben en tips over wat je wel en niet in je tagline moet zetten.
Eén keer per maand kletsen we digitaal ff bij middels onze nieuwsbrief. Die je conversie technisch gezien beter geen nieuwsbrief kunt noemen, maar dat doen we gewoon lekker toch. Mis geen enkele blog of update, schrijf je direct in.
Hoofdstraat 86a
2678 CM De Lier
© Buro Staal
Hoofdstraat 86a
2678 CM De Lier
Eén keer per maand kletsen we digitaal ff bij middels onze nieuwsbrief. Die je conversie technisch gezien beter geen nieuwsbrief kunt noemen, maar dat doen we gewoon lekker toch. Mis geen enkele blog of update, schrijf je direct in.
© Buro Staal