Een content marketing strategie in zes stappen

Content marketing is geen nieuwe term. Het feit dat het boek Content marketing in 60 minuten* al sinds 2014 in onze boekenkast staat, bewijst dat. Onbewust zijn we al jaren bezig met content marketing. We schrijven blogs, zijn actief op Facebook en hebben her en der een verdwaalde video gemaakt. Maar ondanks dat deze content voor […]

10 SEO tips voor de perfecte landingspagina

Hoe maak je een perfecte landingspagina? In mijn vorige gastblog heb ik je uitgelegd wat nu precies een landingspagina is en waar je deze voor kunt gebruiken. In deze blogpost wil ik je een aantal tips geven over hoe je een perfecte landingspagina kunt maken. Er zijn veel tips en technieken waarmee je je website […]

Landingspagina’s – Wat zijn dat nu eigenlijk?

Wat zijn landingspagina’s Landingspagina’s zijn pagina’s waar je bezoekers op terechtkomen (dus ‘landen’) nadat ze via een ander kanaal of zoekopdracht doorgeklikt hebben naar je website. De bezoekers komen op deze pagina’s terecht nadat ze bijvoorbeeld op een van jouw zoekadvertenties hebben geklikt. Landingspagina’s zijn dus niet zomaar te vinden in de navigatie van je […]

Zoekmachineoptimalisatie deel III: Facebook

In deze driedelige reeks ‘Zoekmachineoptimalisatie’ bespreek ik hoe je je WordPress website kunt optimaliseren voor zoekmachines met behulp van de Yoast WordPress SEO plugin. In het eerste deel heb ik uitgelegd wat on en off page SEO is en hoe je kunt beginnen met de Yoast WordPress SEO plugin. In het tweede deel heb ik besproken […]

Zoekmachineoptimalisatie deel II: pagina analyse maken

Vorige week heb ik uitgelegd wat on en off page SEO is en hoe je kunt beginnen met de Yoast WordPress SEO plugin. Ik heb het tabblad ‘Algemeen’ besproken en uitgelegd waar je de focus zoekterm in kunt vullen en wat de gekleurde bolletjes betekenen. Stel dat jouw pagina nog geen groen bolletje heeft, hoe weet je dan […]

Zoekmachineoptimalisatie: de Yoast WordPress SEO plugin

Als ik met klanten de wensen voor hun nieuwe website doorneem, komt standaard het ‘goed scoren in Google‘ voorbij. Het valt me steeds vaker op, dat ze vervolgens geen flauw idee wat hier bij komt kijken. Eigenlijk kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen, want de veranderingen op dit gebied volgen elkaar in hoog […]

Help bezoekers jouw aanbod te vinden

Stel: een bezoeker (laten we hem Dirk noemen) heeft in Google een zoekopdracht ingevoerd en jouw site verschijnt bij de zoekresultaten. Dirk klikt door naar jouw website om te kijken of deze antwoord geeft op zijn zoekvraag (jeeeeeeh). Weet jij in hoeveel seconden Dirk beslist of hij op jouw website blijft of verder zoekt? Dirk […]

Wat is de belangrijkste zin op je website

De belangrijkste zin op je website

Stel: een bezoeker komt voor de eerste keer op jouw website. Via Facebook, via een andere website of door per ongeluk op het verkeerde zoekresultaat te klikken. Het zou kunnen dat hij jouw bedrijf al kent, maar de kans is ook aanwezig dat hij nog nooit van je bedrijf gehoord heeft. Snapt hij dan direct […]

Geen standaard vinkje

Je kent het vast wel; je bestelt via een website een product of je vraagt informatie aan via een contactformulier en opeens krijg je elke week een nieuwsbrief van het betreffende bedrijf in je mailbox. Hoe dat komt? Onder de bestelling of het contactformulier stond de vraag of je hun wekelijkse nieuwsbrief wilde ontvangen en […]