Berichten posten op Google Mijn Bedrijf – waarom, wat en hoe

Berichten posten op Google Mijn Bedrijf – waarom, wat en hoe

Google Mijn Bedrijf posts SEO

Wist je al dat je op Google Mijn Bedrijf ook korte berichten kunt plaatsen? Superhandig, goed voor je ranking en direct te zien voor de Google zoeker. Echt een aanrader dus!

Ben je nog niet bekend met deze functie? Dan leggen we je graag uit waarom we dit een aanrader vinden, wat je zoal kunt posten en hoe het posten werkt.

Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    We schrijven in dit artikel nog Google Mijn Bedrijf, maar eigenlijk heet de tool inmiddels Google Business Profile. Daar gaan we vast ooit aan wennen, maar voor nu gebruiken we nog even de oude term Google Mijn Bedrijf. In het Engels ook wel Google My Business of afgekort gewoon GBM.

    Google Mijn Bedrijf posts SEO

    Als je in Google op ‘Buro Staal’ zoekt, krijg je rechts informatie uit Google Mijn Bedrijf te zien, inclusief de Google Posts. Deze zijn automatisch vanuit onze website geplaatst.

    Waarom je van deze functie gebruik zou moeten maken

    Je moet natuurlijk niets. Laten we dat voorop stellen. Toch kunnen we het plaatsen van posts wel sterk aanraden. Google Posts, of Google Berichten in het Nederlands, is een snelle en handige manier om informatie te delen met iemand die via Google zoekt naar jouw bedrijf. Die info deel je natuurlijk ook via je website en social media, maar vooral op social is die info vluchtig en snel weer weg. Op GMB zijn deze posts langer en voor iedere bezoeker te zien. Dit is veel laagdrempeliger dan je site of Instagram account bezoeken. En laagdrempelig, dat is toch wel het toverwoord van de dag, met al die info die iedereen om de oren vliegt.

    Het posten op GMB doet ook veel voor je ranking. Met name voor lokale SEO werkt het heel goed. Maak jij veel gebruik van posts op GMB? Dan ziet Google je als een bedrijf dat relevante informatie deelt en zo word je gezien als een lokale autoriteit. Altijd goed! Ook het trekken van bezoekers naar je site is natuurlijk weer goed voor het algoritme.

    Wat je zoal kunt posten

    1. Update posts
    2. Event posts
    3. Aanbod posts

    Je kunt een blog, whitepaper of nieuwsbrief plaatsen, een folder met je aanbod, verwijzen naar een webpagina en zelfs een evenement aankondigen. Lekker veel mogelijkheden dus, waar voor ieder bedrijf wel kansen liggen.

    Je berichten blijven tegenwoordig 6 maanden te zien (niet meer 1 week zoals voorheen). Dus let wel op dat wat je plaatst actueel is. Als het niet meer geldig is, zoals een seizoensgebonden aanbod, haal het bericht dan weg.

    En vergeet niet een Call To Action toe te voegen! Je wilt natuurlijk wel dat je lezer een vervolgstap zet na het lezen van je bericht. Een knop om naar dat specifieke product in je webshop te gaan, die whitepaper te downloaden of direct contact op te nemen begeleid de lezer naar de gewenste actie. Zodat je lezer weet: dit vind ik interessant >> wat nu? >> aha, een knop.

    Zo plaats je deze berichten op Google Mijn Bedrijf

    Login in op google.com/business/, klik links op Berichten en voeg een afbeelding en tekst toe van max 300 woorden. Je kunt het bericht eventueel koppelen aan je evenement. En vergeet dus niet die Call To Action toe te voegen!

    We zeggen het nog maar een keer…

    Vanuit WordPress kun je het plaatsen trouwens ook automatisch doen. De WP Google My Business Auto Publish plugin is daar heel handig voor. Heb je hulp nodig met het instellen van de plugin? Laat het ons weten!

    Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf?

    Maak dat dan hier aan! 

    Een must voor ieder bedrijf, wat ons betreft. We zijn er blij mee dat de opties voor GMB zo uitgebreid zijn. Ga jij dit ook inzetten?

    Onze blogs nooit meer mislopen?

    Ontvang onze nieuwsbrief boordevol kennis, belangrijke updates en nieuws over ons vakgebied dan 1x per maand zo in je inbox.
    Uiteraard wordt je e-mailadres helemaal nergens anders voor gebruikt en kun je je altijd nog uitschrijven als je toch spijt hebt van al die handige informatie in je mailbox. We snappen goed hoe overweldigend onze bak aan kennis kan zijn, hoor!
    Google-Beoordeling
    4.9
    Gebaseerd op 28 recensies
    js_loader